Gå til innhold

Klageinnlegg/ lakserolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så FØDEKLAR, og lei. Går bare og kjenner etter tegn på at fødselen er igang. Nettene er ikke bra, føler jeg er helt i underskudd av søvn. Prøver å se dagene med friskt mot og oppmuntre meg selv, men faller liksom i kjelleren. Noen med gode råd for å bli i godt humør?

Har kjøpt inn lakserolje, men får meg liksom ikke til å ta den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale å fylle dagene med ting; møte venner, gå på kafé, kino osv. Men også å hvile i løpet av dagen, siden nattesøvnen ikke er bra.

Jeg står opp tidlig hver morgen for å levere i barnehagen og har i det siste vært på farten ca annenhver dag. De resterende dagene har jeg styret og stelt istand til ankomsten til den lille, med en sovepause imellom. Og ukene har bare flydd av gårde! Merker at humøret blir bedre de dagene jeg kommer meg ut av huset, blir sur og gretten av å bare gå hjemme.

Skrevet

jeg tok 3 ss lakserolje i safta mi sist jeg gikk gravid... (jada fy fy meg) men fikk ikke diare og bærsja faktisk ikke før dagen etter fødselen, sånn at det er sagt... samme natta så fikk jeg rier =) husker jeg var drit redd for og ta den jævla olja.. skalv skikkelig hehe men jeg hadde en super fødsel, og tror jammen meg jeg skal ta det denne gangen også hvis han ikke kommer snart... men spis godt og prøv og slapp av litt før du tar den da, i tilfelle den setter igang :)

Skrevet

Tenker på å ta det nå jeg å .. er ferdig med 40 uker idag å termin nå den 28 mai.. Tok du det føre termin eller tok du den når du gikk på overtid?

Var det lett å drikke den når du tok det i safta??? hehe nysgjerrig å utålmodig her se :o)) vil at det skal skje noe idag jeg ..

Håper du svarer Ronja+enspire :o)

Skrevet

Eg tok lakserolje forrige gang. Husker ikke eksakt hvor mye jeg tok, men tok nok tri- fire ss.. Gikk på do et par timer- og så starta fødselen. ;)

Alt i alt gikk det ca. 7 timer fra jeg tok olja til babyen var født. Og hadde en drømmefødsel, til tross for at det gikk fort. Kjenner flere som har tatt lakserolje, (da snakker vi om Ricini olje) uten komplikasjoner og grusomme historier som du hører om her inne.

Vet det er mye for og i mot, men jordmora mi sier at det verste som kan skje er at du får tømt deg og at ingenting mer skjer. Ungen kommer visst den er klar. Grunnen til at jeg drøyer det, er fordi jeg enda har 14 dager til termin. Og burde ikke vært så utolmodig som jeg er...

Lykke til. og gi ein lyd viss det lykkes. ;))

Skrevet

Jeg vil gjerne ha oppdatering fra de som tester:) Er så utålmodig selv at jeg har tenkt tanken:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å drikke laktulose av Jordmor i dag jeg (mot treg mage) Noen med erfaring ?? Er de ca det samme? Ble strippet og fikk akupressur i dag også :)))

Skrevet

hei og sorry at jeg svarer sent:p tok den ei uke før termin sist, tok 3 ss i safta og kjente ikke smaken, siden jeg drakk alt fort :P

Skrevet

Lactulose er også kjempefint mot treg mage, Eventuellt også en pakke eller tre med sukkerfrie drops, typ ekstra osv, hehehe;0) de har lakserende effekt nemlig;0)

Skrevet

eg prøvde laktulose sist sv.skap.. det var helt forferdelig.. fikk jo så klart sykt vondt i magen og sprang mye på do.. men thats it.. ingen fødsel av den grunn.. tok det igjen dagen etter men samme skjedde igjen.. ingen fødsel bare sykt dårlig.. låg å vrei meg.. vil ikkje anbefale det.. men ser jo andre som har prøvd dette da og det funket så kan jo hende.. men eg skal aldri i livet prøve det igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...