Tiara ~ jente-08 + maibaby-10 Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Ble satt igang sist, og da var det rett på med rier som var smertefulle.... Så lurte på om hvordan riene kjennes ut i begynnelsen når de starter naturlig?
Bellbaby Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Jeg opplevde de som litt sterkere enn kynnere og mer tak i ryggen. Var ikke veldig vondt. Tenkte derfor i begynnelsen at "dette var jo ikke så ille" og sa nei til smertestillende til å begynne med. Men.. det angret jeg på ikke lenge etterpå, da det kom som du opplevde - veldig smertefulle. Så jeg vil si at starten er ganske grei :-)
Mjølkekua Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 På meg startet det med mye kynnere som kom regelmessig. De var litt mer langvarige og kraftigere enn vanlig, og satt kun i magen. Hadde det sånn i ett døgn før de ble virkelig vonde og jeg måtte stå på alle fire for å takle de. da gikk det over til å brenne i hele mage og rygg. Var ikke helt regelmessig, men var alt fra 10 minutter i mellom til 4 minutter i mellom. Nå hadde jeg veldig lang åpningsfase fordi gutten lå feil i bekkenet. Når jeg dro inn var de regelmessig 3-4 min mellom hver. Da hadde jeg gått hjemme i 5 døgn og hadde bare 4 cm når jeg kom inn.
Erle79 Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 De første timene mine med rier var ikke særlig smertefulle. De første riene sovnet jeg mellom, og frem til 3 cm var riene bare barnemat for meg. Når jeg kom på klinikken fikk jeg beskjed om at jeg nok skulle hjem igjen, for jeg var i litt for godt humør til å være godt i gang med åpningen. Men jeg var i gang, og jeg måtte ikke hjem igjen... Jeg tror det er veldig individuelt hvordan man opplever riene, men det trenger ikke å være rett på sak og kjempevondt.
jasu88 Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Jeg fikk bare rier i ryggen, så i begynnelsen trodde jeg bare at jeg hadde ekstra vondt i ryggen den kvelden ;p merka jo etterhvert at smerten kom regelmessig å bare ble vondere, men ikke så frykteli vonde fram til 3cm vannet gikk ikke på meg, derfor jeg ikke skjønnte at det var rier
Ladybug~N&E Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 type lett mageknip. hadde det som deg første gangen og veldig glad jeg fikk en naturlig start denne gangen. startet som sagt med lett mageknip som blei sterkere og hyppigere og som til slutt satt seg i ryggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå