Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Om dere måtte velge; ville dere vokst opp hos mor eller far, og hvorfor ville dere valgt den personen? Her er det kun en av foreldrene som er alternativet. Den andre av foreldrene ville hatt den typiske hver onsdag og annenhver helg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes jenter har best av å vokse opp hos mpr og gutter har best av å vokse opp med far. Hvis vi noen gang blir skilt, skal jentene våre bo med meg og gutten med faren. Jeg mener det er viktig med en rollemodell av samme kjønn.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Vet ikke helt om jeg skal tro deg. Velger å tro at ingen foreldre er så idioter at de deler søsken seg i mellom.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Jeg kan ikke velge rett og slett, jeg er for glad i dem begge.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Hva??? Er du gal??? Hva om du hadde kun hatt sønner? Skulle du ha gitt alle barna til far da? Det var da heller ikke dette som var spørsmålet! Det var hvem DU ville vokst opp hos, og hvorfor!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Hvis du skulle tenke rent praktisk, og ingen ville bli såret?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Jeg bodde hos mamma, og jeg ville valgt å bo hos mamma. Hun hadde best mulighet for å gi meg et godt liv, og jeg hadde det best hos henne.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Jeg bodde halve oppveksten hos far og andre halvparten hos mor ... og et par år hos besteforeldre. Om jeg skulle valgt bare en av delen tror jeg kanskje jeg måtte valgt far selv om mor var et stort savn da jeg bodde hos ham. Sov voksen ser jeg nemlig at det er fars oppdragelse som har gitt meg mest her i livet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Jeg er iallefall ikke enig med 23.38. Å skille søsken må være noe av det verste en kan gjøre mot barna. Det ville vær et veldig egoistisk valg ut fra hva som er best for de voksne. Synes heller ikke det er noe sammenheng med at gutter har det best hos pappa og omvendt. Egentlig ganske umulig å svare på. Kommer helt ann på mammaen, pappaen og barna....hvem som har det best sammen.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 da min mor og far ble skilt, valgte jeg og bo hos mor og broren min hos far. Jeg var mammajente så var aldri noen spørsmål om hvor jeg skulle være...antar det samme gjaldt for broren min. hadde jeg skulle valgt igjen med det jeg vet i dag hadde jeg fortsatt valgt mor, hadde broren min kunne valgt igjen hadde han og valgt mor... men det har å gjøre med de type personer mine foreldre er...tror ikke det er gitt at jenter har automatisk bedre hos mor og motsatt...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 23.46: Spørsmålet er hvem DU ville vokst opp med av DINE foreldre om du måtte velge.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #12 Skrevet 25. mai 2010 23:38 her. Jeg svarte sånn fordi det var det våre foreldre gjorde da de ble skilt. Broren min bodde hos pappa, og jeg bodde hos mamma. Først bodde vi begge hos mamma, men broren min ble så uregjerelig at han måtte flytte til pappa. Tror ikke han trivdes sammen med bare oss jenter og at pappa hadde mye lettere for å forstå han enn jeg og mamma. Han hadde det bedre der og vi fikk det bedra da han flytta.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #13 Skrevet 25. mai 2010 Mamma-uten tvil!!! Men så er min far en egoistisk alkoholiker også, da....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #14 Skrevet 25. mai 2010 Jeg ville vokst opp med pappa..han var mye strengere og det hadde nok jeg trengt! Mamam og pappa skilte seg når jeg var 15, største problemt dem hadde var meg...de har nå de senere årene sagt at jeg var direkte årsak til skillsmissen. Hadde jeg bodd med pappa tror jeg at mange vonde år med rus kunne vært forhindret...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #15 Skrevet 25. mai 2010 Vokste opp hos moren min og var fornøyd med det når jeg var lita.. men nå, som voksen, kunne jeg ønske at jeg hadde fått bodd hos pappa.. Moren min er bl.annet alkoholiker og barndommen har vært ett rent helvete. (men barn er jo gjerne glad i sine foreldre likevel, og vil ikke bort fra dem.)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #16 Skrevet 25. mai 2010 Jeg vokste opp hos min mor og har aldri bodd i samme hus som min far. Det var et savn da jeg var liten, men i voksen alder så ser jeg at det var det beste som kunne hendt. Ikke at det er noe galt med faren min, for det er det ikke, men jeg funker bare ikke med ham og tror barndom og ungdomstiden hadde vært preget av mye krangling og skriking om han hadde vært i samme hus som meg.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 25. mai 2010 #17 Skrevet 25. mai 2010 Hos mor. Uten tvil. 1000 ganger heller hos mor enn hos far. - og det gjorde jeg også.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #18 Skrevet 25. mai 2010 Det valget tok jeg ikke selv, men hadde selvsagt valgt det også. Hadde en drtittsekk av en far som ikke brydde seg om meg, så vokste opp med min fantastiske mor!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #19 Skrevet 25. mai 2010 Jeg bodde først 2 år med pappa (4-6 ), 1 år hos mamma (7), 2 år hos pappa(8-9) 3 år hos mamma (10-13) 2 år i fosterhjem (13-15)2 år på ungdomshjem(15-17). Både hos mamma&pappa hadde jeg onde ste foreldre som ikke var noe snill med meg ,men skulle jeg ha valgt så måtte ha blitt pappa ..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #20 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er utrolig takknemlig på alle måter for at jeg fikk vokse opp hos mamma når jeg ser hvordan mine yngre halvbrødre har hatt det hos min far. Han har vært glad i guttene, for all del, men når jeg har sett hvordan de har gått kledd (utvaskede, for små arveklær), hva de har spist (kun sjokoladepålegg og pølser omtrent, og saft hele dagen), briller på halv tolv, de var småskitne, røykeluktende, ble sikkert bada to ganger i mnd. Jeg er evig takknemlig for at jeg fikk bo sammen med min skikkelige, ordentlige mamma som hadde alt på stell!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #22 Skrevet 26. mai 2010 Mamma om jeg måtte velge. Eller en 50-50 deling. Men nå slapp jeg heldigvis det valget siden de fortsatt er gift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå