Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Mister håret!! Det er blitt så tynt nå at jeg ikke klarer å skjule det Holder på å bli gal. Klarer nesten ikke se meg i speilet lenger uten å klikke.. Noen som har opplevd så stort hårtap? Mistet dere alt håret, eller kommer det tilbake?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg hadde en slik periode for 3 år siden, var ingen spesiell grunn til det trodde jeg. Gikk til frisøren og hun sa at det var "vanlig" å få forandringer i håret hvert 7. år. Etter nesten 6 mnd med stor hårfelling snudde det plutselig og begynte å bli "Normalt" igjen. Det er fortsatt tynt, men nå er det jevnt tynt over hele hodet. Håper at det blir bedre når det har gått nye 7 år ;-) Fikk ellers beskjed at det kunne skyldes stress, men det var ikke tilfelle hos meg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Ja, jeg mister utrolig mye hår, synes jeg har gjort det helt siden minsta var ca 6 mnd gammel. hun er 4 år nå. Ble bedre når jeg husket på å ta vitaminer hver dag, multivitaminer. Har forøvrig gitt opp det "prosjektet". Kjøpte forøvrig vitaminer på helsekosten, du kan sikkert få gode råd der. Vitaminene på helsekosten i forhold til dagligvare butikkene er større dose. Jeg vil nå anbefale derfra.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Har ei venninne som mister håret (35 år). Det har holdt på en stund og ble veldig synlig da det etterhvert ble viker. Hos henne skyldtes det en hormonell sykdom som gjør at hun får viker og måne. Desverre blir hun ikke bra av dette, men har innfunnet seg med at det blir parykk som blir løsningen. Dette er som jeg har forstått ganske sjelden, og veldig ofte så kommer håret tilbake dersom man opplever håravfall. Jeg synes uansett at du bør utredes siden du har mistet så mye som du sier at du har gjort.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Ja, mista utrolig mye hår i fjor vår. Dette var samtidig som jeg gikk på ketolysediett, så tror nok jeg fikk i meg for lite av ett eller annet vitamin (B-vitamin, kanskje?). Det begynte å vokse ut ganske raskt, og håret mitt er nå nesten som vanlig. Hadde også en periode for 5-6 år sia da jeg mista veldig mye hår. Det var nok på grunn av stress. Har også hørt av frisør at hvert 7. år gjennomgår håret en "utskiftning". Har ikke merket noe til dette før, men har i alle fall hatt to perioder med stort hårtap siste 5-6 år og det har komt tilbake til normalt begge ganger (i tillegg til etter fødsel selvfølgelig). Men om det er så tynt som du sier hadde jeg nok tatt en tur til legen for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 hei! jeg mista mye hår for noen år siden etter å ha gått på sterke medisiner (var i afrika og tok tabletter for å unngå malaria). da jeg kom hjem tok jeg mye b-vitaminer som jeg kjøpte på apotek pluss at jeg drakk ølgjær kjøpt i dagligvare. det fungerte! men ikke forvent forandring over natta. på et par-tre måneder merka jeg at håret ble tykkere og jeg mista mindre. litt skremmende at jeg mista såpass mye hår som jeg gjorde i ca. 2 måneder etter at jeg slutta å ta de sterke tablettene. men det finnes råd! min erfaring er at frisørene ikke kan så mye om dette, de anbefaler bare vanlige hårkurer og andre produkter de selger. lykke til med å få tilbake håret:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå