Gå til innhold

Katte eiere se HIT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på åssen det er å ha katt når man har små barn, jeg har hatt det før men litt annerledes nå:)

Har ei på snart 2 år og en på 5 mnd:)

Det blir mest innekatt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter min mening. stress og ekstra mas. skifte sand, greie og børste, klippe negler, fjerne dritt fra rompepelsen, gi ormekurer osv.... jeg syns det er nok med to små barn, selv om jeg savner katt og elsker katt.... når ungene blir eldre skal jeg skaffe katt igjen:-)

Skrevet

Vi har hatt katt så lenge vi har hatt barn og har da aldri sett problemet med det?

Blir jo noe annet når vi har puser som får gå ut å tisse da, så trenger ikke tenke på kattesand og slikt:)

Vi syns det var så ok at barna vokser opp med dyr at vi fikk valp for et halvt år siden også vi:) Barna (2, 6 og 7 år) elsker dyrene!

Skrevet

Synes ikke det er noe pes i det hele tatt, men katta vår går på do ute da..

Bare lær barna til å være snill og respektere pus...

Har for lengst funnet ut at jeg ikke klarer å leve uten katt i huset til tross for kraftig allergi..da tar jeg heller allergitabeltter året rundt : )

Elsker de over alt på jord..

Skrevet

Har to små og to store barn, to katter og to hunder. Ikke noe problem med dyr, vel!

Det eneste er at jeg passer på at jeg har noe over åpningen på vogna når de små sover ute. På soverommet har aldri kattene fått være.

Skrevet

Det blir lite pels stell, for det er en nakenkatt jeg skal ha.

Men jeg tenker mer på om det er mer irritasjon at det blir en del ekstra jobb, eller om det er mye mer jobb når man har barn?

Vi har jo en hund så dyr har vi, jeg syntes det er viktig at barn får vokse opp med dyr, og jeg ser hvor glad hunden vår er i barna, så koslig å se=)

Skrevet

Om det en Sphynx du skal ha deg så blir det iallefall mer jobb enn om du feks får tak i en korthåret rase. ;)

En Sphynx må bades ca en gang i uken(de fleste) fordi de ikke har pels som transporterer bort fettet fra huden deres. dette igjen kan føre til at de legger igjen fettflekker på møbler o.l om de ikke får jevnlig bad.

Bare noe å tenke på for deg... ;)

En korthåret rase derimot trenger ikke børsting eller bading,og er like trivelig som en Sphynx.

En Sphynx er også veeeldig kontaktsøkende og krevende på det området.

Det er like stor forskjell på rasen når det gjelder katter som det er med hunder,så les deg frempå hva som kan passe for dere er mitt råd.

Om du liker "fasongen" til en sphynx så finnes det en rase som heter Cornish Rex med samme eleganse og med krøllet pels.

Devon Rex er og så en korthåret rase som ikke krever noe pelsstell.

Skrevet

Jeg har to katter. Har alltid hatt katt, så jeg kan ikke si at det er noe stress. Nå går mine mest ute (men de får være inne når de vil), så jeg slipper å tenke på kattesand.

Om du skal ha katt, så må du for all del kastrere/sterilisere den samt id-merke katten. Det er engangsutgifter som kommer på ca 1500,-. Tro meg, det er langt dyrere å få kull etter kull etter kull! Og det er mer enn nok katter i verden!

Ormerkurer noen ganger i året er heller ikke all verdens stress, men du må være forberedt på at katten kan bli skadet og syk fra tid til annen og da må den til dyrelegen! Det kan fort bli en dyr fornøyelse, men det er noe man må ha i tankene når man anskaffer et dyr. Man skal gi dem det de trenger, også legetilsyn.

Også må du tenke at en katt blir lett 15-20 år gammel. Kan du og vil du ha en katt i så mange år?

Skrevet

Ja jeg har hatt katt før, og jeg har hatt Sphynx, det er den eneste rasen jeg faktisk tåler så det er ikke så aktuelt med en annen rase,grunnen er vel mer personligheten til Sphynxen, helt herlig!

Men jeg måtte bare høre åssen det er å ha pus med barn:)

Hunden min er rimlig stor han også, er jo jobb med hund også, den må jo ut til og med.

Skrevet

vi har to katter og det går kjempefint :)

de tar både babyen og 6 åringen som familie og har aldri vært stygge med dem. faktisk så har kattene kommet å "kost" på kroppen og kinnet til begge ungene. og den ene katten ligger inntil babyen å slapper av innimellom når babyen ligger å leker hehe (med oppsyn selvfølgelig).

men bank i bordet selvsagt...man vet jo aldr iså man må være på vakt uansett. me nå ha katter når man har småbarn går helt fint :)

Skrevet

Ikke noe problem. Vi har to katter som lever livet sitt slik de alltid har gjort. De er ikke så superglad i gutten vår, men han er bare 18 mnd og litt brå for dem, men det kommer seg nok. Synes det er veldig positivt for barn å få vokse opp med dyr. Det lærer de mye av og det gir også masse glede. :-)

Skrevet

Jeg har to innekatter. Ser overhode ikke på det som noe problem.

Tror barna har veldig godt av å få vokse opp med dyr i huset.

Jeg ville aldri vært foruten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...