LL♥10♥13♥ Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Hei! Lurer på om noen vet om det kan være arvelig fra farens side å bli for tidlig født? Min mann er for tidlig født (ca.2mnd) og jeg lurer på om det er noen fare for at vårt barn også kan bli det av den grunn? Ser i et annet innlegg at en JM har sakt at fødselsvekt følger far... Håper det er noen som vet noe om dette:)
Mrs Preggie Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg spurte om det samme til henholdsvis lege og jordmor i forrige svangerskap. Fikk egentlig veldig diffuse svar; NOEN ganger kan det være arvelig! ... Selv er jeg født tre uker før tiden. Datteren min kom to uker før. Far kom på overtid tror jeg. Vel... ikke var dette til å bli klok av, men kanskje det ikke finnes noe konkret svar siden verken lege eller jordmor ville gi det....
K ♥ tærten Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har også spurt lege/jordmor om det samme da far her er født 3 uker før tiden og det går veldig store barn på min side. Jeg fikk til svar at det nesten alltid var min fødselsvekt og tid som hadde noe å si.. så ja - ikke vet jeg!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 skal til jm i dag og skal spørre om det hvis jeg husker det:s men jeg selv var født 3 uker før tiden o veide 2290 og 47 cm min sønn også født 3 uker før tiden og veide 2390 og 47cm så vi var så likt om det går an tror jeg:)husker ikke hvor stor faren hans var osv..... pappaen her ble født nært termin og var 3190 og 50 cm....så er spent på å se hvem som kommer ut denne gang:) dette er ikke samme pappa som sist da.... men har hørte en annen ting også jeg...at når far er høy strekker barnet seg fortere første året(?) litt rart men...noen som har hørt noe sånt?min mann er ganke høy så derfo jeg sugde det til meg hehehe...men husker ikke hvor jeg har det fra....
K ♥ tærten Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Jeg veide 3,9 kg og var 50 cm lang når jeg ble født (4 dager før termin) og samboer'n veide 3,2 kg og var 47 cm lang når han ble født (3 uker før termin). I dag er samboer'n nesten 2 m høy og jordmor sa jeg skulle forvente en på ca. 4 kg (min fødselsvekt) og det kan nok også bli en ganske lang unge. Jeg er 174 cm selv. Lengden tenker jeg ikke så mye på, men engster meg litt for vekta. Broren min veide 5 kg da han ble født til termin og de fleste guttene på min side av familien har vært stooore.. og jeg har en gutt i magen. Men som sagt, verken legen min eller jordmoren min mente det skulle ha noe å si at det gikk store gutter i min familie da min fødselsvekt var det de gikk ut ifra... Skal på 3D ul om 4 uker og da får jeg vel en indikasjon på størrelsen.. spent!
LL♥10♥13♥ Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2010 Blir spennede å se da. Selv er jeg født 2 dager før termin, var 50cm og veide 3200g. Min mann var bitteliten, under 2000g og 42 cm mener jeg å huske. Var bare flaks at det gikk bra og han har fått noen varige skader... Så jeg håper lille gullet holder seg inni magen fram til termin i november:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå