Gå til innhold

Spiser dere det dere har lyst på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller tenker dere mye på å begrense dere?

Har dere lyst på en posjon middag till, eller en brødskive till? Tar dere det da, eller stopper dere selv om dere vil ha mere?

tar dere et kakestykke eller 2? 3?

spiser dere en sjokolade når dere har lyst på det?

Jeg har et stort problem med å stå emot, spiser det jeg har lyst på, veier alt for mye og har konstant dårlig samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke slik når jeg spiser middag el brød.

MEN godis og kaker/hvetebakst..Åååååå, kan spise og spise og spise OG spise...Har alltid lyst på noe godt. Det er værst når jeg har en hel dag inne, som idag hvor gutten vår var hjemme fra bhg..Da er det småspising konstant.

Legger vel ikke sånn veldig på meg, men det rundt magen vil jo aldri gå bort om jeg fortsetter slik..

*skjerpe seg...*men det er jo såå vanskelig å motstå fristelser..

Skrevet

Jeg er fryktelig glad i mat, og må begrense meg ja. Hver dag må jeg "nekte" meg noe. Prøver å finne gode alternativer. Går inn for sunne og magre valg slik at jeg kan unne meg litt ekstra i helga, uten at jeg går opp i vekt. Har vel etter to vektoppganger på over ti kilo (ene da jeg flyttet hjemmenfra og andre gangen i løpet av svangerskapet) funnet ut at det ikke er rom for så mye ekstra for meg (særlig i kombinasjon med lite bevegelse) i hverdagen.

Men det er ikke lett... langt i fra. Når det er ferie (er lærer så har noen av dem) går jeg nesten bestandig opp i vekt. For med en gang jeg kommer ut av hverdagsrutinen så gjør jeg dårlige valg i matveien. Kan heller ikke takke nei dersom noen tilbyr kake etc. Derfor har vi ikke kaker/godter hjemme i ukedagene. Ligger det i skapet blir det spist.

Skrevet

Klarer å begrense middag og brødmat.

Men søtsaker, sps sjokolade, kan jeg ikke ha i hus. Klarer ikke stå imot, ihvertfall ikke når jeg er aleine, hehe.

Skrevet

Gjorde det før. Har nå gått ned 30 kg, og er motivert til å holde det ;)

Tar noe, men ikke alt jeg har lyst på. Da blir jeg feit igjen...

Skrevet

Ja, fristelser er vanskelig å stå imot :P

Skrevet

Spiser for det meste det jeg vil.

Spiser i snitt ca like mye hver dag, men er jeg ekstra sulten en ettermiddag så spiser jeg en ekstra porsjon uten dårlig samvittighet.

Eneste jeg prøver å tøyle litt er søtsuget mitt på kveldene, blir vel sjokolade i hvertfall 3-4 kvelder i uka. Så jeg spiser ofte sjokolade når lysten melder seg.

Jeg tar gjerne et kakestykke, og takker ikke nei til 2-3 stykker om det er et stort kakebord (eller jeg er hjemme og ikke har sååå mange å dele kaken med).

Jeg er vel nokså normalt bygd ... mer slank enn lubben i hvertfall (str 38). Og vet nok med meg selv at å kutte ut "småtteriet" ikke ville gjort særlig susen. Å øke aktiviteten ville vært et must om jeg ønsket å gå ned.

Har planer om å gå ned ca 5-8 kg, men har ikke motivasjon til verken å kutte ut noe av spisingen eller øke aktivitetsnivået noe særlig ;-)

Skrevet

Finn ut hva som er mest verdt for deg. Å spise massa digge ting, eller å være slank.

Skrevet

Ja, tante grusom er inne på noe der...

Jeg tenker ofte hva jeg vil være mest glad for om 1 uke - at jeg spiste sjokoladen eller at jeg er slank.

Skrevet

Èn dag i uka gjør jeg det;) Ellers har jeg verdens beste selvkontroll, jeg som elsker mat og kaker over alt på denne jord. Hadde gjort mye for å være et sånt menneske som kan spise hva som helst uten å legge på seg. Heldigvis er jeg glad i grønnsaker:)

Skrevet

Har forresten gått ned 13 kg på denne måten og vekta går stadig nedover:) DET er jo motiverende i seg selv da, men må si jeg gleder meg hver uke til "kosedagen".

Skrevet

Nå er jeg på slanker'n og har vært det et par måneder nå, så det å begrense seg har blitt en del av hverdagen. Men det er ofte tøft, særlig i helgene! Og for ikke å snakke om første uka, da holdt jeg på å sulte ihjel, frem til jeg ble vant til å spise mindre porsjoner.. Nå blir jeg mett av 1 porsjon middag, 1 brødskive til kvelds i stedet for 2. Men jeg er ikke helt nazi med meg selv av den grunn. Blir jeg skikkelig søtsugen og har lyst på en neve M, så tar jeg det (men bare en..), uten at jeg går og plager meg selv med det i etterkant.

Skrevet

Nope jeg spiser ikke alt lengre..frem til forrige sommer kunne jeg det, men så plutselig merket jeg at vekta gikk opp og for første gang i mitt 25 årige liv følte jeg meg uvel når jeg gikk i bikini på stranden.

Sånn vil jeg virkelig ikke føle meg, så begynnte å tenke på hva jeg spiste, holder meg unna alt av sukker og spiser ikke snop/kaker el annet enn ved spesielle anledninger. Dåp, komf, bursdager ol.

Trener en del så "dietten" er basert på mye proteiner, sunt fett og generelt bare ren mat. Skriver dietten i hermetegn fordi det er mer en livstils endring enn diett.

Spise bla ikke brød lengre.

Skrevet

ja, spiser det jeg har lyst på, og begrenser meg sjeldent. Jeg har ekstremt lite viljestyrke når det kommer til mat og kos, og bruker altfor ofte mat som kos.

Det gir meg konstant dårlig samvittighet.....

Skrevet

Jeg kan ikke spise så mye jeg ønsker, og lager liksom akkurat hva jeg skal ha. Vekten er fin, men jeg går raskt opp i vekt. Jeg bestemmer meg liksom for hvor mye jeg skal spise på hverdager, og rydder bort maten raskt slik jeg ikke spiser og spiser. Sjokolade har jeg ikke i hus, det klarer jeg ikke å la ligge.

Skrevet

Spiser alt jeg har lyst på, men etter jeg begynte å trene hardt 3 ganger i uken, så har jeg faktisk ikke like lyst på søtsaker lenger. En kjempebonus ved å trene, liker mer og mer sunn mat.

Har en stor svakhet, og det er potetgull, og det spiser jeg flere ganger i uka. Burde nok skjerpet meg der. Men jeg er fornøyd med vekta og kroppen forøvrig i grunn, så da sliter jeg med motivasjonen.

Hvis jeg ikke trener så må jeg passe på, og da velger jeg heller å trene men spise det jeg vil;)

Skrevet

jeg trener og er i ganske mye aktivitet: sykler 1,5 mil 5 dager i uka + et par timer på elixia. Spiser MYE, vafler nesten hver dag og det jeg vil av godsaker + at jeg ut over det har et lavkarbo-aktig kosthold....

Er egentlig slank og veltrent: 175 cm + 68 kg.

Trener for å være i form OG kunne spise. Mat er godt.

Skrevet

Ja spiser det jeg har lyst på og har ikke dårlig samvittighet for det, men så ønsker jeg heller å legge på meg enn å gå ned i vekt da.

Skrevet

Jeg gjorde det, og det funka fint helt til jeg sluttet å trene. Så nå er det grunnen til at jeg ikke lenger kan spise hva jeg vil og begrenser meg hver dag og krysser fingrene for at jeg en gang i tiden kommer ned på matchvekt igjen...

Skrevet

Oi, Spetakkel du har vært flink:)

Hi: Jupp, jeg spiser det jeg har lyst på, uten å tenke over det.

Skrevet

Jeg spiser det jeg har lyst på, men har nok en svakhet for snacks og søtsaker så der må jeg begrense meg. Prøver å holde det til helger og slikt, men klart det blir litt nå og da i hverdagene likevel. Jeg prøver å se helheten da, hvis jeg ellers spiser variert så er ikke en sjokolade til Fruene på tirsdag noen undergang.

Skrevet

Nei. Jeg må stadig tenke over hva jeg spiser. Trener mye i friluft men har likevel dårlig forbrenning. Spiser endel lavkarbo og snop i helgene. Sånn sett holder jeg meg på samme vekt. Men kunne godt tenke meg å være 5kg lettere.

Skrevet

Gjorde det før :) kunne spise hva jeg ville uten å legge på meg et gram..

Nå derimot er det ikke helt sånn lenger hehe.

Akkurat nå er jeg på slanker`n i tillegg da, så nå unner jeg meg så og si nada.

Skrevet

Jeg klarer ikke å stå imot fristelsen å ta mer.. Dessverre!

Skrevet

Jeg tenker over hva jeg spiser, men jeg spiser meg alltid mett! Om jeg innimellom er mer sulten så er det helt greit å ta en ekstra porsjon. Da regner jeg med at kroppen min trenger det. Nå spiser jeg stort sett sunn mat og da er det også rom for mere mat, enn om jeg hadde valgt andre alternativer.

Når det kommer til søtsaker så spiser jeg det innimellom om jeg får lyst på det. Men med trening 3 dager i uka frister det ikke så mye å "ødelegge" innsatsen med store mengder sukker og kcal;) Ellers er jeg skrekkelig glad i søtsaker altså så her hender det jeg har en liten diskusjon med meg selv;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...