superkåno Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 sluttet for 2 dager siden, men nå "sprenger" det sånn i ene brystet. Skal jeg pumpe meg? vil jo ikke stimulere til videre produksjon heller. Har hørt om tabletter for å trekke tilbake melken, er det noe? Hilsen lykkelig uvitende...
mamman til to gutter Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg kuttet ned så gradvis at det ikke var noe problem med spreng for på slutten ammet jeg bare en gang i døgnet og da fikk jeg mindre og mindre melk fordi jeg ammet så sjeldent. Når du først har sluttet og har problem med spreng, så er det lurt å håndpumpe ut det verste sprenget. Hvis du ikke klarer å håndpumpe kan du sikkert bruke vanlig pumpe også, men pass på å ikke pumpe ut alt, da stimulerer du videre produksjon.
superkåno Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2010 har sluttet gradvis, ammet bare 1 til 2 ganger om dagen siste uken, bør vel vente lengst mulig med å pumpe ut, eller? Skal klare noen timer til, men kjenner at det hadde vært godt å få ut litt nå,ja!
Gjest amandine Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Da pumper du bare bitte litt og letter på trykket. Det er over på et par dager.
Gjest ->>- Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Trappe ned. Du pumper/ammer/håndmelker bittelitt, akkurat nok til å lette på trykket. Melkeproduksjonen vil gå ned. Det finnes piller, bl.a Parlodel, men disse har så mange bivirkninger at det helst skal være spesielle grunner til at man skriver dem ut.
Fifrildi Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har nettopp pumpet meg ned fordi jeg måtte slutte å amme og det er viktig at du tar det gradvis. Ta det verste sprenget når det kommer, det er viktig at du unngår tette melkeganger. Fikk også tips fra Riksen om å bruke sportsbh i perioden man trapper ned fordi da tror brystet det er fullt fortere. I løpet av en knapp uke tok jeg sprenget 5-6 ganger om dagen til 1 gang om dagen og plutselig var det ikke mer spreng og nå drypper det bare litt når jeg gir flaske til vesla. Det anbefales ikke å ta de tablettene, bivirkningene er lange som armen din. Og det gikk mye raskere og enklere å pumpe meg ned gradvis enn jeg hadde trodd.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg bare trappet gradvis ned. Er på en gang daglig nå. Ikke så mye spreng og regner med at å slutte helt går bra. Ellers som de andre sier, ta sprengen, men ikke mer. Du kan jo bare håndmelke littegrann..
MammanTilEmma❤ Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Når jeg sluttet hadde jeg også sinsykt spreng at det gjorde vondt:/ pumpet meg så sprenget ble borte.. å etter det ble det aldri mere spreng:-) på det ene brystet, men på det andre måtte det flere ganger til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå