Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil om jeg skal bestille 3D UL i sommer.Her vi bor finnes ikke det,men vi skal til Oslo på ferie og tenkte kanskje det ville vært artig, er da ca i uke 30. Har bestemt oss for ikke å vite kjønn,men det er vel ingen hindring for 3D?Er det noen risiko å ta det?

Hva ville du gjort? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fort skje at dere ser kjønnet, enten dere vil eller ikke på 3D... Men Ellers er det ganske fint å gjøre det - men uke 30 kan være litt tidlig for å få de beste bildene.

Skrevet

Uke 30 er absolutt ikke tidlig for å ta 3d ultralyd. De anbefaler fra uke 24 til 28. Sa ihvertfall det der jeg tok 3d ultralyd. Jeg tok min i uke 25 og fikk kjempe bra bilder.

Skrevet

jeg ville tatt det når du har mulighet:) Uke 30 er absolutt ikke for tidlig! kjør på!:)

Gi beskjed på forhånd at dere ikke ønsker å vite kjønnet så kan det hende dere slipper det:)

Det er ingen risiko ved 3d ultralyd. De bruker et vanlig ul-apparat! eneste forskjellen er at på skjermen ser du babyen i 3d i steden for vanlig 2d.

vil anbefale ultralydklinikken på Lysaker,litt utenfor Oslo. 5 min med tog fra oslo s, og stedet ligger rett ved tog stasjonen (1 min gange).

www.ultralydklinikken.no

Masse lykke til!:)

Skrevet

På sidene til ultralydklinikken står det:

"Det er enkelt å la være å vise fram kjønnet. Bare gi beskjed om dette til sonografen før undersøkelsen begynner. Vi har også som rutine å spørre om dette på forhånd, slik at de som vil bevare hemmeligheten fram til fødselen, skal få lov til dette."

"Fra uke 22 begynner fosteret å danne underhudsfett og ansiktet ser mer og mer ”menneskelig” ut. Vi anbefaler å utføre 3D omkring uke 28, men det er mulig å oppnå gode ansiktsbilder inntil uke 34. Etter dette begynner barnet å bli så stort og mengden fostervann mindre, slik at ansiktet ikke synes like godt.

Vår svangerskapskalkulator beregner uke 28 for deg, men det er ikke noe problem å komme noen uker før eller senere, dersom du ikke finner ledig time den aktuelle uken."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...