Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 På CB sine tester står det at de kan slå ut inntil 4 dager før forventet mens. En "vanlig" eggløsning-mens avstand er på 14 dager, altså kan den slå ut 10 dager etter eggløsning. Gjelder det 10 dager etter eggløsning dersom man har en lenger eggløsning-mens lengde, eller gjelder da også 4 dager før forventet mens? Samboeren min og jeg hadde et "arbeidsuhell" rundt eggløsning. Jeg er også invitert til bursdagsfeiring til en veldig god venninne av meg 5-6 dager før forventet mens. Har lang egg-mens lengde, 17 dager, så det er 11-12 dager etter eggløsning. Ingen krise om jeg er gravid, men det kan bli en del alkohol på den festen, så jeg lurte på om jeg skal ta en test først. Sånn for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg vil tro at når det står "før forventet mens" i pakningsvedlegget, så er det før forventet mens de mener. Ikke etter eggløsning. For øvrig deler ikke du og babyen blodbane (er det riktig ord?) så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Du kan jo ta en test, men jeg ville absolutt ikke stolt på resultatet. For det første er det ikke sikkert resultat uansett 4 dager før forventet mens. Dessuten tror jeg det skal mye til før den slår ut 5-6 dager før selv om du har lenger periode mellom el og mens. Jeg tok en test på forventet mens- dagen som var negativ. Tre-fire dager etterpå var den positiv, jeg hadde da en lenger syklus enn vanlig den måneden. Ta en test og vær forsiktig med alkoholen kanskje?
Gjest ->>- Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Ja. Har du uvanlig lang lutealfase (eggløsning til mens) vil den kunne slå ut tidligere hos deg enn hos gjennomsnittet. Et befruktet egg bruker like lang tid på å feste seg og begynne å produsere hcg hos deg som hos hvem som helst andre med kortere lutealfase. ...men testen er på ingen måte sikker ti dager etter eggløsning, selv om den kan vise positivt dersom du er gravid. Den kan også vise negativt selv om du er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå