moota m storebror&lillebror Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Der vi bodde før spiste barna mange is, antageligvis flere til dagen. Jeg gir dem ikke is når det er veldig kaldt ute, men synes det er helt greit at de får en vannis, pinneis eller yoghurt is når det er godt vær og vi er masse ute.
Lillebror og stoerebror Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Mine barn får ikke søtt i hverdagen, men nå som det har vært så varmt har de som jeg lyst på noe friskt og kaldt. Jeg tok med meg begge to og kjøpte sånne bokser til å lage pinneis i som vi bruker. Vi fryser juice, presset fruktsaft osv. Nydelig! Til vanlig drikker de bare melk og vann så for dem er dette ekstra stas.
Lene~mor til tre Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Det blir jo mere is om sommeren, men ellers så spiser vi ikke så mye is.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Nei, ikke så mye, pleier å få 1 is til dessert på søndager. Litt mer is blir det på sommeren selvfølgelig.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 På varme sommerdager har vi oss mer is enn andre dager. Holder oss da til vannis som jeg satser på å gi litt væske til barna og i varmen.. Til vanlig har vi så å si aldri is. Men kan bli opp til to tre på varme sommerdager:) )))
blond Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Det kan være et problem når ungene har veldig ulike grenser, noen sutter "alltid" på en is mens andre får is som lørdagsgodt. Smoothie-is og saftis uten sukker og kunstig søtningsstoff er ok på varme sommerdager, men ikke "sukkeris" daglig.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 selvfølgelig får barna masse is på VARME sommerdager. men det er desverre et meget sjelden fenomen her i bøgda da, så det blir relativt sjelden....hehe.... Har ei dattere som elsker is, og på nyttårsaften greide hun å putte i seg en hel iskake ALENE(?)...... Oppdaget det ikke før det var forseint.... hehe
Lillebror og stoerebror Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 I foreldre og barn står det om nettopp dette. Masse gode oppskrifter på sunne is som kan spises daglig:)
Mammapudding Skrevet 29. mai 2010 #9 Skrevet 29. mai 2010 Nå i sommer blir d nok en del is, hun får gjerne en is etter middag da Men som flere sier over her, så trenger det jo ikke å være is full av sukker
lÅktiHaUDe Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 På varme dager får de is ja. Men nå lager vi også is av bare vann og de er strålende fornøyd hehe. Selvfølgelig så går det endel saftis også på varme dager. Her spiser de også is istedenfor lørdagsgodt, fordi de heller vil ha det. Mine elsker is. Men prøver å kjøpe de som er små slik at det ikke blir så store mengder ). First price og isbilen er super der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå