Gå til innhold

HVOR på/i magen kjenner dere sparkene??


MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3

Anbefalte innlegg

Jeg er i min 25. uke, og kjenner de som regel bare på sidene.. på høyde med navlen eller pittelitt under og heeeeelt på venstre sida! betyr det at babyen ligger i tverrleie?? og hvis det er tilfelle, så er vel ikke det særlig bra? skal de ikke ligge med hodet ned, slik at jeg kjenner sparkene nærmere ribbeina, eller med hodet opp - slik at jeg kjenner sparkene helt nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den har fremdeles god plass til å snurre seg rundt der inne ;) Både opp/ned og sideveis :) og noen ganger med ben og armer mot ryggen, slik at spark ikke kjennes like godt...

Hos meg er det ofte ved siden av navlen, på venstre side og helt nede... Kjennes som om han skal sparke seg ut noen ganger :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner sparkene egentlig mest langt nede, rett ovenfor skambenet. Selvom jeg er i uke 24 er sparkene fortsatt ganske svake, mer som sult egentlig. Noen ganger litt hardere dult, men har ikke kjent harde spark ennå. Tror hun er en liten veloppdragen jente som er snill mot Mamma'n sin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 uker på vei, og kjenner nesten utelukkende spark langt nede på magen, rett ved trusekanten omtrent. Var på UL i uke 20, og da satt hun ihvertfall i seteleie- noe som kan forklare sparkene langt nede ja;)

 

De har fortsatt god tid til å snu seg, mener å ha hørt at dette gjelder frem til ca uke 32!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest langt nede som flere av dere beskriver, men noe oppover også, rundt navlen. Men det er mer sjeldent. Også litt nede ut på siden. :-) Er fortsatt ikke så hardt, og bare noe i løpet av dagen, men om kvelden kjenner både jeg og min kjære ganske harde spark fra jenta vår. Deilig. Er i uke 24, men har morkaka foran. Er godt å kjenne ordentlig bevegelser der inne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23+3 og har livmora på framveggen, fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke kom til å kjenne spark der en lå. Men tverdt i mot, det er der jeg kjenner mest liv:):) Ved navlen, og der har både samboer og sønnen min kjent spark fra lille tulla:) Ellers kjenner jeg mye spark nedover og i blandt kjennes det ut som en fot er på tur ut:p Kjenner også spark på venstre side. Sparka er veldig sterke og syns godt på magen. Forresten fått noen skikkelige spark i ribbebeina allerede:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner det best på høyre siden av navlen og i bukselinningen når jeg har litt trange bukser. De kraftigste sparkene kommer på høyre side av navlen og magen min en ofte større/høyere på den siden, hehe. Ligger nok i sideleie til meg ja, mesteparten av tiden i alle fall. Det ka jeg kjenner på magen. Men er jo bare 26+3 og bekymrer meg overhodet ikke for leie nå.

 

Noen ganger ser det ut som babyen er på vei ut av magen! Da tror jeg hun slår stiften. Da bukler og hopper magen voldsomt i alle retninger. Ser rimelig "sykt" ut, er ikke tvil om at det er en liten turner der inne i alle fall. Her er det full aktivitet, dag som natt, liggende eller stående. Deilig å kjenne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille luring har snudd seg slik at h*n ligger med hodet ned og beina bak navlen min. Kjennes ut som h*n prøver å sparke seg ut gjennom navlen min til tider :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...