Gå til innhold

Har dere lekeplass i nærheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å leke der, eller pleier dere mest å være utfor hjemme/ i gata?

Vi har ikke lekeplass, men jeg har laget til et lekeområde utfor og her leker både storesøster og hennes venner og lillebror og jeg =)

Vi er litt i gata også, sykler, tegner med kritt osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen leikeplass egentlig. Det er noko som har vore ein leikeplass i byggefeltets glansdagar (på 80-talet ein gong), men no er det ein overgrodd plass full av glasbitar, eit dissestativ med ei disse som ikkje er HEILT gjennområtten, og ei øydelagt vippedisse.

Har heller ikkje noko "gate" å teikne på, her er berre grus. Men vi har god plass utanfor huset, eg har bygd ei stor sandkasse, og vi skal snart få bygd opp igjen leikehytta som blei smadra av vinden i fjor haust.

Det er ikkje egentlig andre ungar her heller, så det er berre våre (+ av og til barnet til leigebuaren) som leikar her ute.

Skrevet

Det er tre små lekeplasser ganske nærme (fra 2-15 minutter å gå til dem). Vi leker mest i hagen der vi har sandkasse og endel andre leker. Det er ikke andre barn her og dermed ikke så hyggelig på lekeplassene (bare den 15 min unna og der er vi bare en gang i uka eller noe). Vi har ingen gate å leke i.

Skrevet

Vi har lekeplass i nærheten, men er mest rundt huset. Akkurat nå sykler de hver ettermiddag når vi kommer hjem, er visst det som er gøyest for tiden.

Jeg ønsker meg lekestativ og hytte i hagen til ungene, men hagen er litt liten så vi får se hva vi får plass til .

Skrevet

Det tar ca 5 - 8 min å gå til nærmeste lekeplass/park

Skrevet

Nei, ikke lekeplass, men har en barneskole et steinkast fra oss med diverse lekestativer. Der pleier vi å dra å leke av og til.

Skrevet

Ja, vi har en lekeplass rett i nærhete, ca 100m unna. Jenta får gå dit alene, men så er det stopp. De driver å ruster den opp i disse dager, så nå blir den kjempefin! :D Har også litt lekeapparater i hagen; en mini sandkasse, huske ol. Praktisk når ettåringen er løs..;)

Skrevet

Nei det har vi ikke. Men vi har litt i hagen. Pluss en gate de kan leke i. Ikke så veldig langt unna ligger skolen som de kan dra å leke på. Ligger også en lekeplass i sentrum og en like utenfor, men pga at det da er så mye trafikk og mange steder de kan og vi ikke finne de igjen på får de ikke lov å gå dit alene. Går der en del sammen med oss voksne da.

Skrevet

Vi har barneskolen et steinkast unna, der fotballbanen ofte blir brukt...også en barnehage i samme bygget, som de bruker etter stengetid.....

Skrevet

Vi har tre lekeplasser i gangeavstamd, men ikke nær nok til at hun kan gå alene ennå.

Men vi har stor hage som butter mot naboens hage, og de har tre jenter, hvorav den yngste er nøyaktig like gammel som min. Hagene ligger i en bratt skråning med trær og villnis og steiner å klatre på, så de trenger ikke så mye lekeapparater.

Man kan ikke leke i gaten her, men 100 m. unna starter en tursti langs elva, og der kan hun lære å sykle.

Skrevet

Ja, på plena vår. Trampoline, sandkasse, dissestativ med rutsjebane, taustige og liten klatrevegg. Bor landlig til på gård, så da er det kjekt å ha det selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...