<3 sommerspira mi <3 fødeklar Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Hei hei! Jeg vurderer å gå til innkjøp av korthåret lammeskinn og en dyne i str 65 x 80. Og hvis det er veldig varme dager, så bruker jeg pledd istedet for dyne.Hva tror dere om det? Hva skal dere andre ha i vogna? Er førstegangs, og veldig usikker på hva som er varmt nok, og hva som igjen blir for varmt. Har termin i slutten av juli... men samtidig så bor jeg i Hammerfest, og her blir det jo som regel ikke SÅ varmt, selv om det er midt i fellesferien.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Svigermor skulle kjøpe lammeskinn til vogna, og så har jeg dyne til vogna. Har også et ullpledd, men spørs om jeg bruker det før til høsten, må vel se an varmen litt. Lurer på om det er vanlig å ha pute i vogna jeg?
Emr82 Termin 15.Juni:) Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Babyer skal ikke bruke pute uansett i starten:) Jeg fikk i Mars med førstemann, hadde helseteppe oppe på madrassen og en dyne med vognteppe på, regulerte etterhvert som det ble varmere i lufta. hadde dyna med, men la den under vogna om det ble for varmt. Brukte ikke lammeskinn i det heletatt. Det viktigste er at barnet ikke blir for varmt. (kjenner det i nakkegropa) Lykke til
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 jeg har laken i flanell på madrassen og dyne over. har med teppe om det blir kaldt, men det er i grunn ganske varmt om dagen. husk å ikke kle på de små for mye heller under dyna..
2 småtroll+lille minitroll Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Jeg skal ha korthåret lammeskinn i bunnen av vogna og en sommerdyne av dun. Den er vel nesten som et pledd (ganske tynn) Ellers er det vel bare og passe på temp til barnet og evt bytte ut pledd/dyne med helseteppe hvis det blir skikkelig varmt.
FruBoger fødeklar Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 aldri brukt lammeskinn, fikk vinterbaby sist. har en trollerpose som er varm nok og du kler jo på babyen godt.. nå i sommer blir det bare laken, evt lett dundyne eller helseteppe. kjøpt tisselaken så han kan få sprelle litt naken oppi der også, ihvertfall når vi er hjemme.
Ronja&Odin Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 tror jammen meg folk er gærne jeg... lammeskinn i vogna på denne årstiden blir alt for varmt... legg heller et ekstra pledd under på kaldere dager.. men lammeskinn er jo helt sinnsykt og ha i vogna om sommeren...
06.06.10 Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Jeg skal ha lammeskinn i vogna. Lammeskinn puster så ungen blir ikke overopphetet av det, men på varme dager skal jeg bare bruke et lett teppe over ungen.
spire nr.3 Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Eg har lammskinn i vogna og dyne oppå. Ull har den egenskapen at den regulerer temp. Ull kan brukes sommer og vinter. Har en vinterbeibi, og en sommerbeibi fra før og har bare gode erfaringer med ull. Bruker også ullbody, ulltepper etc. hele året. Fordelen med ull er at barnet heller ikkje blir klamt/ vått, slik som bomull blir. Og den ullen en får kjøpt til de bittesmå er jo bare såååå deilig og myk. Uansett så må en jo alltid kjenne på barnet, de bittesmå klarer ikke alltid å regulere tempen slik som vi gjør. Blei et skikklig reklameinnlegg for ull her!!
Bellbaby Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 Jeg skal prøve meg fram litt, hadde vinterbarn sist og da var det veldig greit med voksipose. Nå har jeg kjøpt inn korthåret lammeskinn, sommerdundyne, helseteppe og laken. Har hørt forskjellige erfaringer med bruk av lammeskinn på sommeren, der noen mener den regulerer temperaturen mens andre mener babyen blir klam og varm av den. Ser for meg at det kanskje blir lammeskinn under og sommerdundyne oppå når det er litt kaldere dager, og på veldig varme dager blir det bare laken og helseteppe over. Prøv deg fram litt, du merker lett om h*n blir for varm - bare kjenn etter i nakken, skal ikke være klam der.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Folk bllir visst ikke enige om dette med pute. Hørte at det nå var anbefalt med pute til babyen likevel, vet at man ikke brukte det før. Skeptisk til lammeskinn selv, må jo bli varmt? Men stemmer vel sikkert at det puster og er bra, skjønner bare ikke helt vitsen med det i vogna så lenge det er varmt.
LettBris Skrevet 26. mai 2010 #12 Skrevet 26. mai 2010 Vi skal ha korthåret lammeskinn oppå madrassen, og sommerdun-dyne, evnt bare et tynt ullteppe hvis det blir for varmt med dyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå