Gå til innhold

Hva skal man ha i vogna?


<3 sommerspira mi <3 fødeklar

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

 

Jeg vurderer å gå til innkjøp av korthåret lammeskinn og en dyne i str 65 x 80. Og hvis det er veldig varme dager, så bruker jeg pledd istedet for dyne.Hva tror dere om det? Hva skal dere andre ha i vogna?

 

Er førstegangs, og veldig usikker på hva som er varmt nok, og hva som igjen blir for varmt. Har termin i slutten av juli... men samtidig så bor jeg i Hammerfest, og her blir det jo som regel ikke SÅ varmt, selv om det er midt i fellesferien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lammeskinn, hjemmestrikket babyteppe i ull - med en ekstra dyne til det er skikkelig kaldt. Om vinteren har jeg brukt en pose jeg har sydd selv etter mål av en voksipose (fant et stoff jeg ville ha og kjøpte meg en dyne på KID som jeg klippet opp:)) og hatt ullteppet og vindtrekk utenpå:) Mine har stort sett ligget i ullbody og -bukse med lue i vogna og hatt det godt og varmt selv om vinteren, de fleste kler visst ungene heller for godt enn for lite i vogna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kun lett ullpledd fra Nøstebarn. Dyna brukte vi knapt overhodet -om sommern var den for varm, og utover høsten bare fløy den avsted ved sparking.. Ullpledd i varierende tykkelser + vognpose syns jeg funka best (vi brukte vognbagen som seng fram til ca 5 mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må både ha liten dyne, tynt teppe, ullepledd og dunpose til babyen ettersom tiden går.

Til og begynne med holder det med dyne, ullpledd og tynt teppe.. Det er ikke noe fasit på hva barnet skal ha over seg, man må bare prøve seg frem og kjenne i nakken om han/hun er svett.

Jeg har opplevd at det har vært for varmt med skinn under barnet om sommeren, selv om de sier at det skal være svalt om sommeren og varmt om vinteren.

Lykke til.. jeg er mammaen til en fra før, men påkledning er en lite stor utfordring for en "erfaren" mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Syns du har funne ei god løsning på ka du skal ha i vogna. Lammeskinnet e en fantastisk innvestering og kain brukes heile året og helt til barne e færdi å sove i vogn.

 

Tynt pledd midt på dagen når d er varmt og dyne på kalde dager og fine "sommer" kvelder ute. Bor i Tromsø sjøl så skjønne godt kordan du tenke. Tel høst og vinter vil æ på d varmaste anbefale Voksipose med knyting (ikkje glidelåsmod.) eller en lammeskinnspose. Vi som bor hær i nord må ha varme posa t knøttan våres. Tel de dagan tempratuan e 10 eller meir minus bruke æ å ha d lammeskinnet inni voksiposen. Har aildri hatt kaldt barn med voksiposen. Har sommardeln inni voksiposen på vår og tidlig høstdaga.

 

Jobbe i barnehage og e rutinert på kor mye man skal ha på ongan. Men husk at aille har vært færsk i faget og vi har lært, bare sjekk barnet om du e i tvil :) Lykke tel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir for varmt med skinn under ungen om sommeren (lite sannsynlig her i nord...) kan man legge et helseteppe mellom skinn og baby - det er også luftig og godt så lenge det ikke blir vått eller svett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...