olebrum78 Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 feirer 7års dag til helgen! Jeg har litt lyst droppe godtepose, og heller sette frem skåler med popcorn, men godtepose hører med får jeg beskjed om;( Tips?
celodi Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Tror faktisk det har vært godteriposer på så og si alle bursdagene mine barn har vært på. De er 8 og 5 år.
tvkrus Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har ikke hatt godteposeer til mine sin bursdag ...jeg fylle litt i en sodd bøtte og gjemmer og unga letter etter og da spiser de det de liker. De er 7 og 8 år.
Teline Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Nei Jeg serverte istedet oppskåret frukt ved siden av kaker og sånt. Frukten var det eneste jeg gikk tom for.
agent007 Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har heller ikke hatt godteposer i bursdagene.. Oppskåret frukt er veldig poppis og så har jeg gjerne en ispinne til dem )
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Hører med hos podens vennegjeng i alle fall...
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Vi glemte av hele godteposen, dvs å kjøpe inn, så da første mai kom og bursdagen skulle feires tenkte vi "skitt au, likså greit uten..." Og det tenkte ungene også, tydeligvis, ingen som savnet det (og i allefall ikke de takknemlige foreldrene som hentet sine 5-6 åringer etterpå...)
Mom2Two Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Har hatt de fleste gangene, ikke alltid. Eldstemann på 10 vil heller ha ting på bordet, så det er snakk om noen får år at det er stas. I snuppas bursdag sist, lagde jeg godterispyd med en stor rosa sløyfe på enden. Det var veldig populært. Var vel omtrent 5-6 godterier på hvert spyd, så ikke store greiene. Oppskåret frukt får de jo til daglig, både hjemme og i barnehagen. Skjønner ikke helt dette hysteriet med ikke å ha godtepose jeg da. Det trenger da ikke være en stappfull kjempepose. Dessuten pleier vi om vi har godteposer, å dele dem ut slik at de spises i bursdagen. Å sende med hjem skjønner ikke jeg helt, da er bursdagen over.
ALIICE Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Her er jeg enig med deg Mom2Two. Vi har hatt godteposer i bursdagene, og det er jo ikke snakk om poser fulle med godter! Sist hadde vi 5 sukkertøy hver i posene og 3 ballonger, og det var skikkelig stas:) Arrangerte fiskekonkurranse der de fiska godteposer utfor verandaen:) Det er ingen av ungene som har forlangt å få godteposer i bursdag, det er bare en hyggelig bonus:)
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 nei...aldri høyrt om.. så no vart eg nyskjerrig, kan noken forklare om godtepose?
Teline Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 På hvilken måte er det hysterisk ikke å ville ha godtepose?
PAVEEL Skrevet 25. mai 2010 #12 Skrevet 25. mai 2010 Jeg bruker ikke det, og synes det er en uting. De får alt av digg etc i selve bursdagen og man trenger da virkelig ikke "gave" når man går hjem. Vet mange praktiserer det her i området, men ikke i dette huset:-)
Mom2Two Skrevet 25. mai 2010 #13 Skrevet 25. mai 2010 All den tid det handler om at man er livredd for sukkeret, og at man tror det er de to sjokolademusene og 3 marshmellowsene som gjør utslaget.. Ofte de samme som stapper ungene full av pølse og brød som "forrett". Vi bruker alltid å lage ordentlig middag til ungene i barnebursdag (alt fra kjøttsuppe og rundstykker til gryterett ol.). Det er faktisk ikke mye søtt de orker etterpå da. Så jeg tror totalt sett barna får i seg mindre sukker, og det må jo være det som teller, ikke et eller annet rigid antigodteposeprinsipp.
Teline Skrevet 25. mai 2010 #14 Skrevet 25. mai 2010 Vel, jeg kjenner heldigvis mange som ikke ser nødvendigheten av godteposer i bursdager. Ingen av dem er på noen måte hysteriske for sukker, pølser, gryteretter eller julenissen for den saks skyld.
winneboo Skrevet 25. mai 2010 #15 Skrevet 25. mai 2010 Alle bursdagene barnet mitt har vært i så har det vært godtepose. Godt over 20 stk eller fler, så det er veldig vanlig her. Det er ikke snakk om en halv kilo smågodt, men litt sjokolade, en kjærlighet f.eks + ballong eller annent dill dall som ikke er godis.
olebrum78 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 25. mai 2010 JEG ER IKKE IMOR GODTEPOSER, MEN HAR BARN SOM IKKE ER GLAD I GODTERI. SER IKKE FOR MEG Å SERVERE POSER MED SJOKOLADE TIL HELGA, OM SOLA SKINNER. DRFOR. DERFOR JEG TENKTE PÅ ALTERNATIV!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 25. mai 2010 #17 Skrevet 25. mai 2010 Har ikke fått godtepose i noen av bursdagene vi har vært i. Tror ikke det er noen her på stedet som bruker det, og da er det selvfølgelig ikke noe barna savner. Trenger ikke være hysteriske selv om vi ikke lager godtepose, men kan man forvente andre svar her inne ...
lÅktiHaUDe Skrevet 25. mai 2010 #18 Skrevet 25. mai 2010 Jeg er slett ikke imot godteposer og synes det er sukkerhysteri mange ganger. MEN likevel så kan det irritere meg pitte litt at på en f. eks på en onsdag så går snuppa i selskap og får godtepose på vei hjem. FORDI hun reagerer på sukker og jeg ser da helst at sukkerinntaket stopper i selskapet. Men jeg øver meg på å ikke irritere meg for hun storkoser seg og er nå mer og mer innforstått med at posen venter ihvertfall til dagen etter hehe. Jeg hadde poser i snuppa sitt selskap. Fylte det med noen festlige "terninger" jeg kjøpte på nille til 10 kr stk. De kan du vende på så får du forskjellige fasonger og forskjellige tegninger m/dyr kommer frem. Veldig populært. Ellers var der ballonger. En pinne m/bruspulver fra Nille (supertynn). En tyggis (bugg størrelse). Dette var alt snop. Klistremerker, tilpasset både jente og gutt. Kjøpte disse på Nille i store esker og ordnet til likt. Glansbilder, såpebobler, viskelær osv går også ann Husker ikke om det var mer jeg puttet i posen hehe. Muligens noe frukt.. appelsin kanskje .
Mom2Two Skrevet 25. mai 2010 #19 Skrevet 25. mai 2010 MEN DU LAGDE JO ET INNLEGG OM DET, OG DA FÅR DU JO SVAR;-) HVIS DU IKKE VIL HA GODTEPOSER, SÅ LAR DU BARE VÆRE. HVIS UNGENE DINE IKKE HADDE LIKT KAKE, HADDE DU IKKE SERVERT KAKE HELLER DA? JUST CHECKING;-) SOM MAN ROPER PÅ DIB FÅR MAN SVAR!
It's all about me Skrevet 25. mai 2010 #20 Skrevet 25. mai 2010 Hadde det nettopp på guttungens bursdag men kommer nok ikke til å ha det igjen. Synes godisen skal spises i selskapet og når alt var over lå det igjen en haug halvspiste poser fordi de fleste ikke likte et eller annet i dem. Og de var helt ordinære. Så neste gang blir det heller satt fram skåler så alle kan spise det de liker best og la andre spise resten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå