Gå til innhold

Er det noen som har vært og målt hCG verdi??


Mamma`n til Ole Kristian

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har noen målt hCG og på hvilken dag målte dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hcg er et graviditetshormon som skal stige jevnt og trutt til 3-4 mnd ut i svangerskapet, da skal det falle litt og deretter ligge jevnt rundt det tallet som er normalt for din kropp :)

Med andre ord, det varierer veeeldig med disse tallene fra kvinne til kvinne!

 

Jeg målte mitt nivå i uke 5: litt over 23 000

så målte jeg igjen 5 dager etterpå: over 55 000

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvor fikk du målt det ch_88*smurf*?

 

Jeg er nesten 6 uker på vei og skal til jordmor på torsdag. Hun ba meg ta med en urinprøve. Vil hun måle hcg nivået da mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at det ble målt ved mitt forrige svangerskap, er det noe som automatisk testes, eller er det ved mistanke om at noe er galt?

 

Jeg skal til første lege time i uke 8 (neste uke). Er dette noe man spør legen om å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det måles via blodprøve med ca en uke mellom hver gang. Slik at HCG nivået skal minst ha doblet seg.

Og det testes kun ved mistanke om at det ikke går bra der inne!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Det måles via en blodprøve. Det vanligste er hver 3 dag, og da skal verdiene ha doblet seg og noen ganger vel så det:)

 

Noen har høye verdier fordi de venter flere, andre har lave verdier og det går likevel helt fint. Så det er på en måte et redskap for og finne ut om alt står bra til før man evt. skal på tidlig UL.

 

Noen følger opp dette, særlig de som har mistet tidligere. Og de som har tatt IVF følges også opp med dette. Sier ikke legen noe, må man spørre selv for å få tatt det, eller ta det privat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...