Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Hvis vi bor i samme by, kan bf nekte meg å flytte til en annen plass`? Er det noen begrensing på hvor langt man evt kan flytte?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Nei, han kan ikke nekte deg å flytte. Når ny barnelov trår i kraft, blir det lovpålagt med 6 ukers varsling, men kan ikke nekte flytting.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Hmmm...er ikke sikker på at du har fått riktig svar. Tror det er sånn at dersom dere har deltforeldreansvar så må han godkjenne en flytting utover en viss grense. Det kommer altså ann på hvor langt det er snakk om å flytte. Men dersom du har foreldreansvaret alene, så kan du flytte og gjøre som du vil, men i forhold til kostnader vedrørende samvær så kan dere bli nødt til å dele på dette. Er ikke hundre prosent sikker på at dette er riktig, men dette finner du på nettet dersom du leter. Klem
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Innenfor norges grenser kan du flytte hvor du vil selv om dere har delt foreldreansvar. Og har du ansvaret alene kan du også flytte til utlandet uten at noen kan nekte deg det
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Når jeg og Bf skulle skille oss, så måtte han skrive under på flyttemeldingen for at barnet skulle skifte adresse....han gjorde jo det- vi fortsatte å bo i samme kommune- inntil i fjor da valgte jeg å flytte 20 mil unna med barnet for å bli samboer.....jeg varsla Bf om dette i god tid selvfølgelig...men han kunne ikke nekte ....da var det kun jeg og barnet som hadde bodd på en adresse, så da kunne jeg ordne flyttemelding selv. Så lenger du flytter innenfor Norges grenser så kan han ikke nekte nei!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Nei,han kan ikke nekte deg. Men han kan gå til sak mot deg for å få omsorgen, for eks dersom flyttingen medfører at det blir betydelig mindre samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå