Gå til innhold

Hvilken størrelse i klær kjøper dere inn?


Sadie *Mamman til Johanne*

Anbefalte innlegg

Har såvidt starta å kikke på klær. Gleder oss! :-) var på barnas hus og tittet idag, men er så vanskelig å vite hvilken størrelse jeg skal kjøpe. Har sett at 50 = nyfødt, de klærne er kjempesøte og små. Men er det lurt å kjøpe litt større også? hun vil vel vokse ganske fort i starten. hva gjør dere? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne gangen har jeg ikke kjøpt noe klær har ikke planer om å kjøpe så mye siden jeg har litt fra jente nr 1. Men forje gang jeg var gravid kjøpte jeg i størrelse 50, 56, 62 og 68. De vokser så fort noen fortere enn andre. Jeg fikk beskjed om å ikke kjøpe klær i 50,56 siden de vokser så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:).har kjøpt litt i str 50,56 foreløpig.tenkte å kjøpe inn noe i 62 også.går å an å ønske seg litt større str i fødselsgaver.de vokser uansett veldig fort.min erfaring fra tidligere er å at enkelte plagg vokser liksom med barnet på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! :o) Nå blir det snart babyshopping :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en blanding av str 50 og 56 de første 3 månedene, så ikke ALLE babyer vokser kjempefort heller!

 

Str 56 var altfor stort første måneden, så måtte sende bestemor ut på shopping etter str 50, ikke så kjekt igrunn :P Denne gangen har jeg derfor lært, og har kjøpt inn en del bodyer, pysjer og sparkebukser/ bukser i str 50 også.. Greit å ha litt skift fordi de blir ofte fort skitne i starten pga gulp, bæsj utenfor bleia osv- og for å unngå å måtte kjøre vaskemaskina heele tida;)

 

Alle gaver vi fikk var i str 62 og større- ikke uvanlig har jeg inntrykk av, fordi folk tenker at de minste str får man ikke så mye bruk for=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne gangen kjøper jeg kun et sett i 50..og et i 56....og en strømpebukse i 56

med nr 1 brukte han st 44 fordi han var fortidlig født, og nr 2 passet rett i størrelse 62 pga voertid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Lurt. Jeg har skrevet en lapp til pappa'n, så han får gå og handle når babyen er her. (Jada, komplett med navn og artikkelnummer, samt butikkens navn og gateadresse.) Hadde litt av hvert klart til førstemann, for 20 år siden, den ene drakten i str. 50 brukte han én gang, to dager senere var den for liten.

Får noe gjør man jo, og de nærmeste venninnene spør hva man trenger, så man kan be dem vente til man ser hvor stor babyen er.

Jente / gutt ultralyd har også en en feilmarging på 10 %, så det er ikke så lurt å kjøpe inn alt i rosa eller blått heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...