Gå til innhold

Hjelp meg med organisering av gaver/gavebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått ansvaret for gavene i et bryllup. Har aldri vært med på det før, så alle lure tips mottas med stor takk!

Tenker at alle gaver må registreres og at kort og gaver må merkes? Mye av embalasjen må vel også bevares slik at brudeparet har noe å frakte det i hjem igjen?

Er et bryllup med rundt 80 gjester, hvor mange medhjelpere bør jeg ha?

Håper noen har noen triks å dele :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det svigermor og min mor som fikset gavene.. de skrev ned hvem vi hadde fått hva av i en bok :) mye enklere.. er mangen som mener du burde skrive små klistremerker med nr på osv.. det blir jo bare stress.. skriv heller ned hvem som har gitt hva :)

Skrevet

Det pleier å holde med 3-4stk. Hvis det er noe som kommer i pappesker som ikke er originalemballasje så kan det lønne seg å ta vare på det for å ha noe å stable gavene tilbake i. Hvis det er gaver som kommer i originalemballasje så blir det bare stående i eksene det kommer i.

Jeg vil også anbefale en bok hvor du skriver hvem i en kolonne og hva i en annen. Husk også å få med antall når det er snakk om glasser, servise osv

Skrevet

Takker for innspill!

Så liksom for meg både klistrelapper og bok jeg da, men det er kanskje ikke nødvendig nei. Hvis 2 stk pakker opp og 1 stk skriver ned... Brukte dere en litt fin bok som var kjekk for brudeparet å spare på? Det finnes kanskje tom egene gavebøker for formålet å finne?

Skrevet

Jeg har noen til å skrive ned også reinskriver jeg det senere i en sånn fin bok:-)

Skrevet

Vi hadde små klistrelapper som vi hadde forhåndsskrevet nummer på - 3 av hvert nr - de ble klistret på emballasje, kort og selve gaven på bordet.

Gavebordet var stort, vi trodde vi overdrev, men det kunne vært enda større.. Bord ble dekket med sort velourduk som nådde helt ned til gulvet - fikk stoff billig på jysk. Vi laget en opphøyning av lave kasser på halve bredden slik at det ble to etasjer å sette ting på - opphøyning inntil veggen. Kassene ble også surret i dette stoffet slik at det ble stramt og pent. Tre venninner av meg samarbeidet om gavebord - både bygging og pynting, oppakkinging og registrering. Den med penest skrift skrev i boka - fx "nr 1: "Fra Agnar m/familie" 6 isskjeer fra Hardangerbestikk". "nr 2: "Fra gjengen på Stølen" Glassvase fra Wiik og Valsøe" .. osv. De to andre delte på å pakke opp og sette på egnet plass - mens de merket med nummer og ga kortet til oppskriveren. Det gikk kjapt og greit!

All emballasje ble under oppakningen stuet under bordet - kamuflert av duken.

Nummereringa av emballasjen ble veldig nyttig under nedpakkinga av gavene - for det sto jeg for selv dagen derpå - hadde jo ikke hatt peiling hva som hørte til oppi hva.. men takket være tallene fikk alle gavene egnet emballasje og kom trygt og helt hjem til meg.

Skrevet

bruk både klistre lapper og bok alle lappene med nr på kan du gjøre klart lenge før.

har gjort dette selv i 3 store bryllup, når brudeparet får 4 til 5 ganske like vaser fat lysestaker er det jammen ikke lett for å virkelig vit brudepaete hvem som har gitt hva.

jeg skriver nr i bok og på klistrelapp. fester en lapp på gaven skriver i bok hva det er og antall. setter også en nr lapp i kortet som fulgte med,

dette er ikke noe stress å et idiotsikkert system.

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...