Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Har vært hos jordmor og gjort dette i dag. Hadde 2 cm åpning og hun strakk til 3 cm. Hvor lang tid gikk det før noe mer skjedde hos dere andre som har gjort dette. Bare nysgjerrig selv om jeg vet det er forskjellig fra persom til person...
fresh Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Har du født før? i tilfelle kan man gå i flere uker med åpning, desverre. Ble strippet for en uke siden, fra 2-3cm, og ble strippet igjen idag, det samme, 2-3cm. Jeg trodde jo jeg hadde 3cm åpning når de strippet til 3, men fikk forklart fra jordmor idag at når hun stripper 2-3cm, betyr det ikke at du har 3cm åpning, men at hun kan strippe til ca 3, så trekker den seg kansje litt sammen igjen... Så hvis du er strippet fra 2-3cm har du kansje 2,5 cm nå... Ble så skoffa jeg vettu Har termin idag, så det er uansett ikke lenge igjen! Men hvordan lå det an med livmortappen da? Var den flatet ut? Jeg hadde 2cm, men tøyelig første gang, men idag var den mindre, men litt fast-så hun kunne ikke tøye så mye mer
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2010 tror ikke hun sa noe om den livmortappen. Er 3 dager på overtid, så hun håpet det skulle skje noe i løpet av kvelden/natta. Men men . Jeg får bare smøre meg med tålmodighet. hun skrev ett eller annet på papirene mine i stikkord om 1 cm og tykk og stram cx. Er førstegangs. Takk for svar:)
fresh Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Ja, det det cx greiene er den livmortappen de snakker om. den skal flates helt ut før du går i fødsel, men siden den bare var 1cm er det ikke lenge igjen
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2010 Tusen takk for svar. Går bare og venter i spenning jeg:)
fresh Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 jeg TROR ikke det er vanlig å gå med åpning så lenge når du er førstegangs, så håper for din del at du føder i natt da
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Man kan gå like lenge med åpning som førstegangs, desverre hadde 3-4 cm i en måned jeg.... :/ kjedelig!! Tykk og stram livmortapp (cerwix) - skal ikke den bli flat, tynn og myk før man er i gang ??
LittLykkelig Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Au, høres jo helt for jævli ondt ut å bli strippet! Håper ikke jeg må det.. :S
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2010 Merka nesten ikke at jordmor gjorde det jeg enda hun dro det hun klarte sa hun. Konklusjonen var høy smerteterskel for hun stoppa flere ganger for å høre om det gikk greit med meg,,,, Så jeg syns ikke det er noe å grue seg for.....Men nå er vi ikke like noen da. Smører meg med tålmodighet jeg, for vet at jeg uansett har maks 8 dager igjen uansett i morgen. Får ikke gå mer enn 12 dager over termin så må jo ende en gang...
fresh Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 jeg synes heller ikke det er så vondt å bli strippet. Er som en vanlig gyn undersøkelse. Bare sørg for å slappe godt av, så er det over på et blunk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå