Gjest Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 På kontroll i dag fant jordmor ut at hun lå langt nede i bekkenet og hodet hadde festet seg. Er i dag 36 uker. Og hun mente at jenta mi kan komme når som helst. Har tenkt masse på fødsel og baby hele veien, men det var i dag det gikk opp for meg at det ikke er lenge til. Lykkelig og litt redd.
LettBris Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Er det sikkert at "nå kommer babyen" fordi det er festet? Knøttet her er nemlig festet og jeg er kun 33+5 :-/ Kan jeg samtidig spørre deg om hva du kjenner der nede? Har begynt å kjenne stikninger/ strålinger i skjeden de siste dagene......Og press i bekkenet.
benelen Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Her festet også hodet seg rundt uke 33, og etter det kjente jeg masse stikking og stråling som du beskriver Frk.Lyngbø. Dette er nok bare det at babyen borrer seg lengre ned i bekkene. For selv om babyen er festet så kan den fortsatt feste seg lengre nedover. Jeg var på kontroll før helgen. Da var jeg 36+4 og jordmor mente at jeg høyst sannsynlig ikke kom til å gå til termin. -ja det er spennende og veldig skummelt.
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Hei Lyngbø Nei det har litt med helheten: stadig maserier, hodet er godt nede og festet, roligere bevegelser osv. Men hun sa at det var jo ikke sikkert da, men at jeg hadde tegnene. Jeg kjenner at hodet presser mye på blære nå, samt at mammaolabuksene er for trange nå. Det er rett og slett for mye baby i maven nå. Men maven har ikke sunket og det kommer den nok ikke til å gjøre. Hun er antagelig litt stor, men det får jeg vite mer om på neste sykehuskontroll
LettBris Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Hva er maserier? Sammenlige med kynnere? Har selv mye kynnere og mensmurringer. Og magen hos meg er sunket veldig! Kanskje jeg kan se etter en fødsel om ikke så lenge jeg også?? :-/
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Ja kanskje det? Når skal du på neste kontroll? Uff, blir skikkelig skuffet om det blir overtid nå altså
LettBris Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Om ca 2 uker Vi er litt forberedt, men er redd for å være for mye forberedt da - det kan fort bli til at han venter til termin, og i verste fall til OVER termin :-) Hvor lenge er det mellom menstermin og UL-terminen din? Jeg har en forskjell på 2,5 uker.
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Å ja ser den. Ventetiden føles lang nok, om en ikke skal gå og vente fra dag til dag også. Jeg fikk tilbake mens i fjor sommer etter fravær på 6 år, og den var uhyre uregelmessig. Så aner ikke. Men de tror også jeg kan være lenger på vei da...UL terminen skal visst være den mest nøyaktige hvertfall. Men du får sikkert sjekket hvor langt nede hodet er og om du har mye vonde kynnere er visst det et tegn også. På sykehuset sa de at de fleste fødte mellom uke 36 og 40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå