Gå til innhold

Noen som har tips til gode bortforklaringer til fest og andre sammenkomster??


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har tips til hvordan man kan bortforklare venner og familie på hvorfor man plutselig ikke kan drikke på den planlagte sommerfesten, eller sammenkomster generelt med alkohol?

 

Jeg har 4 helger framover med planlagte festligheter som jeg må bortforklare en del...

 

Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Vær sjåfør

 

2. Du er litt syk, orker ikke drikke

 

3. Ta med egen flaske med vin som du har fylt med saft :)

 

4. Eller si at du er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville sakt jeg var syk å brukte pencilin... der har du 2-3 helger eller at jeg rett å slett ikke orket å drikke. Så da tilbudte jeg meg som sjåfør!

Det er det jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikk munkholm eller alkoholfri rødvin:) den med penicilin funker dårlig, siden nesten alle leger sier at det ikke er noe problem å drikke til det...

 

jeg selv har samme problem.. utdrikkningslag, konsert, brylløp x2... kommer nok til å røpe meg litt, si jeg bare vil kjøre eller drikke litt munkholm eller annet alkoholfri drikke... saft eller juice er også en fin ting:) bare pass på at du spiller litt småbrisen eller noe sånn, slik folk ikke fatter mistanke:) eller bare si det til folk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke si at du har 4 helger på rad med festligheter, så du orker ikke drikke hver helg.

 

Jeg har egentlig bare sagt at jeg ikke har lyst på alkohol. Ingen som har sagt noe rett til meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper vin med skrukork, og heller over alkoholfrivin på den, kunne hella saft eller sånn på den også, men siden jeg ikke drikker rødvin er det litt vanskeligere med den fargen. Også er det jo hvis noen skulle finne på å be om ett glass, så får det smake vin i allefall! :)

Jeg har sagt det med penicillin, og sa at ja jeg vet jeg kan drikke selv om, men da blir jeg alltid så ufattelig trøtt om jeg blander, så derfor dropper jeg det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke all pencelin man kan drikkke på, det er noen typer man får for urinveis infeskjon bla som det står på utsiden av pakka at de ikke må blandes med alkohol. Jeg sa det en gang,ingen som reagerte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du må kjøre ei vennine tidlig dagen etterpå og ikke orker å være fyllesyk.

 

Si at du ikke vil drikke.

 

Si at du går på en rensekur og derfor ikke kan drikke alkohol.

 

Vær sjåfør.

 

Si at du skal være barnevakt dagen etterpå og ikke orker å være fyllesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg var i et bryllup for ikke så lenge siden, og hadde da det problemet. Men til de få som lurte så sa jeg bare at jeg var under utredning hos lege pga av noen plagsomme symptomer jeg hadde (uten å spesifisere mer), og at legen kanskje mente det kunne ha med alkohol å gjøre, så jeg ble satt på 2-ukers null alkohol diett, så derfor kunne jeg ikke drikke. Ingen som sa noe mer på det ;)

Alkoholfri vin smaker forresten helt jævlig, hvitvin er ikke like ille som rødvin, den smaker tynn kjip solbær saft, æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup og jentefest hvor jeg brukte samme unnskyldninga..

Jeg sa jeg måtte være sjåfør siden min bror og hans familie (med to viltre små sønner) skulle komme med førsteflyet neste morgenen.. og jeg måtte derfor hente dem på flyplassen.. hehe.. Den funka!!! Også la jeg ut litt ekstra om hvor aktiv gutta hans er og at de krever at man er "tilstede"..

 

Ellers, den der med "utredning'" og alkoholforbud var god.. Får du inngående spørsmål, så bare "vift" det bort litt overbærende og si med en litt "bagatelliserende stemme" at du"orker ikke at det skal være tema i kveld".. :)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...