Gå til innhold

idiotisk å få barn nummer 2 mens en er student`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med utdannelsen min juni neste år, men har lyst på et barn til NÅ.

Særkullsbarnet mitt er nå 5,5 år og jeg tenker at det hadde vært kjempe praktisk å fått et barn neste sommer ift skolestart til eldste barnet.

Hvis jeg føder barnet før skoleåret er slutt får jeg permisjon med penger fra lånekassen ikke sant`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der lurer jeg også på om dagene :)

Har like lenge igjen av utdannelsen som deg og et barn som blir skolegutt neste år!

Har vel egentlig bestemt meg for å ikke ta neste p-sprøyte og se hva som skjer! Er litt nå eller aldri, har ikke lyst at det skal bli enda flere år mellom. Var ung mor med første og kunne tenkt meg og bli ferdig med barn i god tid før jeg er 30!

Økonomisk sett ordner det seg uansett, skulle det bli et sommer barn som ikke "støttes" av lånekassen klarer vi oss fint på en inntekt!

Skrevet

Så lenge du klarer deg på under 10 000 kr i mnd i 10 mnd så burde det gå fint det. Og pass på og føde før du er ferdig da, slik at du har noen eksamener igjen, ellers får du null i støtte. (Kun engangsstønad da på 35 000).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...