Gå til innhold

2,5-åring som ikke vil leke sammen andre barn..............Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt i b.hagen og de sier hun leker sammen med de andre barna og jeg er glad for det, men når vi kommer for å hente hender det vi ser hun heller velger å sitte alene i sandkassa enn sammen med de andre barna. Når vi er på lekeplassen her hjemme leker hun gjerne ved siden av andre barn og er veldig opptatt av de andre barna men vil ikke sitte på huske med de eller leke i lag med de. Hun er en litt sky jente så det kan jo være det, men vi ønsker at hun skal bli mer sosial med andre barn. Er vi unødig bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det virker som det er noen grunn til bekymring. Jeg har en treåring som iblant er sosial og går bort til fremmede barn og sier "Hei", men andre ganger vil hun ikke leke i nærheten av barn hun ikke kjenner. Hun er, sikkert som ditt barn, litt sky/sjenert.

Ikke gjør noe nummer ut av det, vil hun ikke så ikke prøv å presse henne til å bli mer sosial. Ikke alle er så sosiale av natur. La henne få være seg selv. :-)

Skrevet

Ja, det er dere. Dere må ikke skyve deres ønsker over på henne. Dere skal riktignok oppmuntre henne og legge til rette for lek med andre, men hun må få ta det i eget tempo. :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg og mannen min har snakket om det og har kommet fram til at det ikke er grunn til å bekymre seg, men likevel sitter jeg igjen med den lille usikkerheten. Jeg er litt sjenert selv og ønsker hun skal ha det lettere enn meg i kontakt med andre. Jeg er redd for å "smitte" min sjenanse for nye mennesker over på henne.

HI

Skrevet

trur det er helt normalt:) Jenta mi har perioder der hun er veldig lek aleinehumør og hun finnes ikke sjenert:)

Så lenge jenta di sitter med andre barn, og trives i å være sammen med dem så ville jeg tatt det helt med ro:) Jeg mener å ha lest at barn er ganske selvsentrert i den alderen og kanskje ikke alltid vil leke sammen med andre barn. Men trives å leke for seg selv sammen med andre. (hvis du skjønner).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...