Gå til innhold

kan jeg kjenne på tappen uten hansker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg vasker meg kjempe godt, og er kjempe forsiktig?? uff har vært så rar noen dager nå, og er såååå nyskjerring... :P og hva i alledager skal jeg kjenne etter da?? og laaangt oppi*? :P *flaut*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, vask deg godt, klipp neglene og rens GODT under negler :))

Skrevet

Hei dere!

Vil anbefale dere å gå til JM for å få undersøkt dette. Både for å unngå infeksjoner og for å få en kyndig evaluering.

Skrevet

Signerer Corneliuss, men det er ikke såå farlig om du ikke har hansker..

Er ikke akkuratt slik at jeg desinfiserer mannes penis før vi har sex heller så ;) .. er sikkert bakterier der og.. hoho!!

men hvis du vil ha et korrekt svar, er Jm absolutt det beste =) Lykke til!

Skrevet

Hahaha, "kjære, ta nån dråpa med håndspriten på pikken" :P

Hvordan sjekke åpningen selv:

* Vask fingrene,klipp neglene å vær for all del forsiktig.

* Be helst samboer/ektefelle sjekke for deg siden de når litt bedre til.

* Ta inn 1 eller 2 fingre alt ette hvem som sjekker.

* Åpningen ligger som oftes litt langt oppe i venstre siden før fødselen.

* Let etter en gummistrikk-aktig hinne(ligner en kondomtopp med et strikk rundt).

* Prøv å få 1 finger oppi dette gummistrikket eller kjenn etter om den er myk/sentrert/moden

* Om denne åpningen er sentrert finner du denne gummistrikkhinnen i midten av skjeden din.

* Slapp godt av

* Om du får 2 eller flere fingrer oppi hinnen burde du kontakte føden.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det selv hvis du aldri har prøvd å kjenne på livmortappen selv, for da vet du ikke sikkert hva du skal kjenne etter.

Men for all del, hvis du vil prøve, å faktsik klarer det selv, så skader det vel ikke.

Sunnybeach: Hvorfor kontakte føden hvis hun har 2cm? Bare lurer altså :) Selv har jeg 3cm, men ingen tegn på at fødselen starter i kveld, har hatt det i en uke nå (jordmor som har sjekket 2 ganger).

Og selv om man får inn to fingrer eller mer, så betyr det ikke noe så lenge livmortappen ikke er utflatet.

Skrevet

Hehe, æ hakke peiling - fant "oppskrifta" på nett :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...