Gå til innhold

Mange som bruker A-krem? Inneholder parabener..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt skuffet da jeg så det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønn Hverdag frikjenner tre typer parabener, mens fire andre fortsatt bør unngås.

- Vi ønsker til en hver tid å gi forbrukere så presis informasjon som mulig om innholdsstoffer i kosmetikk. Skal vi få til det er vi av og til nødt til å endre kriteriene våre, sier miljørådgiver Håkon Lindahl i Grønn Hverdag.

- Fram til nå har Grønn Hverdag frarådet alle typer parabener. Men tre nyere risikovurderinger har vist at noen typer parabener er trygge. Det er vi nødt til å ta hensyn til, sier Lindahl.

Følgende parabener anser Grønn Hverdag nå som trygge:

Methylparaben

Sodium Methylparaben

Ethylparaben

Følgende parabener er usikre og bør unngås:

Propylparaben

Isopropylparaben

Butylparaben

Isobutylparaben

Skrevet

Og a-krem da, hvilken har den?

Skrevet

A-krem inneholder det godkjente parabenstoffet methylparaben.

Skrevet

Er mer bekymringsverdig at den inneholder peanøttolje! Dette kan føre til alvorlige allergiske reaksjoner hos noen.

Søsteren min hadde en datter med allergier som hun brukte denne kremen på. Da legen fikk vite at kremen inneholder peanøttolje, ringte han fra sydenferien sin og ba søsteren min slutte å bruke den øyeblikkelig.

• 1 år senere...
Skrevet

A-creme inneholder kun renset peanøttolje, fri for allergen. De har fjernet proteinet og det er der allergenet sitter. Altså intet protein= intet allergen!

Trygt å bruke.

A-creme er kanskje den mest testede kremen på markedet i Norge i dag. En meget trygg god hudkrem.

Skrevet

Jeg kommer aldri til å bruke A-krem. Ei jeg kjenner har en datter med nøtteallergi. De fikk a-krem anbefalt på apoteket. Etter lang tid fikk de vite at den inneholdt peanøttolje - og de hadde smurt inn ungen hver dag! Da de sluttet med det, forsvant utslettene med en gang. Hun er veldig allergisk må sies - reagerer hvis noen som har tatt på peanøtter tar på henne.

Skrevet

Det er ikke alle parabener som er mistenkelige. Jeg bruker a-krem uten dårlig samvittighet, super hudkrem i vinterhalvåret. Sommerstid blir den for fet, synes jeg...

Skrevet

Får kjøpt A-krem uten parabener også.

Skrevet

A krem ¨på tube er fullstendig fri for parabener

Skrevet

Allergenet i peanøttolje ligger proteinet. Dette er fjernet i A-creme på glass.

Det er trygt å bruke denne kremen!

Videre er det bare å teste med å smøre innsiden av den ene underarmen hvis man lurer på om man reagerer på kremer. Lett å se på den tynne huden etter ganske kort tid.

A-creme på brunt glass har vært brukt på allergidaghjem i over 40 år uten noen dokumenterte tilfeller av allergi. NB: Kun uparfymert.

Skrevet

Les innholdsfortegnelsen.

De har kun hermet på navnet for å høste av den gamle kremens gode navn og rykte.

Glass er dyrt å lage, men best for å oppbevare kremer.

Skrevet

Ser jeg må kaste en krem her.. propylparaben, står det på krukka- Ikke en kjempegod krem uansett..

Hva kan skje egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...