Gå til innhold

Spørsmål til dere som HAR født:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 5 uker gammel datter å har et litt intimt spørsmål til dere som kanskje har peiling eller har opplevd noe lignende i tiden etter fødselen!

Helt siden jeg kom hjem fra sykehuset har jeg merket meg at senen/benet eller hva enn det er som går fra klitoris å oppover mot trusekanten er sårt å til tider veldig vondt.

Hver gang jeg setter meg ned eller krysser bena er det som en stikkende smerte.

Er dette noe jeg burde få undersøkt eller er det noe som vil gå over?

Takk til dere som tar dere tiden til å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan jeg ikke huske, men du kan alltis ringe lege eller jordmor, så vurderer de om du må sjekke det eller ikke.

Men ting er jo ikke normalt der nede så kort etter fødselen, så jeg tipper det er normalt..

Skrevet

Hei!

Eg kan prøve å svare..

Eg fødte ei jente for 7 uker siden.

Eg kjenner litt sånn som du forklarer, men av og til kjennes det ut som det strammer/stikker.

Tror det er normalt, spørs vel på hvor vondt det gjør.

Hos meg går det over igjen veldig fort.

Håper det var til hjelp:)

Gratulerer med ny baby :)

Skrevet

Lbaby

Takk for svar...

Jeg håper det er normalt å tenker liksom at det går over etterhvert.

Det er mer vondt når man trykker på å kjennes ut som det strammer som du sier.

Men problemet er jo egentlig at det er konstant vondt.

Men krysser fingrene for at det går over snart å er en del av healingprosessen.

Skrevet

Å ha vondt en stund er normalt, men det kan hende at dette er bekkenet ditt/symfysebenet som bruker litt tid på å komme seg tilbake til normalen etter fødsel. Gå til lege og få en henvisning til fysioterapi. Venter du for lenge dekkes det ikke av de samme ordningene som svangerskapsplager og kan komme til å koste deg mer enn det trengs å få behandling:) Håper det går over:) God bedring.

Skrevet

Det er ikke bekkenløsningssmerter da? Vet at noen kan få dette etter fødselen også ihvertfall..

Ellers er det et eget forum for dem som har fått babyen sin, på dinbaby.com, kanskje flere m erfaring der;

http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/3003

(samme brukernavn/ passord som BIM)

Skrevet

Jeg hadde vondt i symfysen, spesielt når jeg gikk tur, i 2-3 mndr etter fødsel før det forsvant av seg selv. Var plaget med bekkenløsning i svangerskapet, så det var vel "siste rest" :-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen...

Jeg har ikke vært noe plaget med bekkenløsning å hadde ikke dette i mitt forrige svangerskap eller etter fødselen.

Det har bare kommet helt uten forvarsel.

Vet ikke om jeg forklarte meg helt rett men jeg mente der jeg hadde vondt er benet eller den senen som går fra klitoris og oppover(tynn liten sen/benlignende som går helt ned til klitoris)

Men skal spørre på DINBABY så kanskje jeg får noen svar der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...