Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Holder på med mastergrad. Har noe jobberfaring fra tidligere, men det er dessverre litt for mange år siden og dermed føler jeg ikke at jeg kan bruke de referansene når jeg skal begynne jobbsøkingsprosessen.. I tillegg så kunne vi trenge litt ekstra penger i kassen her hjemme nå. Jeg har muligens en sjanse på en jobb der jeg kan arbeide i helger,fredags ettermiddager og slikt. Hadde vært greit - det kolliderer ikke med tiden jeg må bruke på oppgaven heller. Jeg tenkte som så at her kunne jeg kanskje få en brukendes jobbreferanse også, men så sier en venn av meg at nei, det blir da altfor lite å vise til, "noen vakter her og der". Så da er mitt spørsmål, hvor stor stillingsprosent bør en ha før en kan ha arbeidsgiver som referanse?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 gå for det! alt av nyere referanser er bedre en ingen/gamle.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Klart du kan bruke det som referanse, alle jobber teller. Men en ting du skal tenke på er at din leder sannsynligvis ikke vil være tilstede når du kun jobber helger/kvelder. (Avhengig av hvor du jobber selvfølgelig, men jeg går ut fra at vi snakker helsevesen her). Derav vil det bli utfordrende å vise hva man duger til, og din leder vil være avheigig av å hente informasjon fra dine kollegaer. Det kan være greit å ha en fast avtale om at du jobber feks annenhver/tredjehver helg slik at du kan vise til den. - er du punktlig, hyggelig og ikke minst positiv når de ringer og ber deg om å jobbe mer, tenker jeg du får en grei referanse:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Jeg brukte praksisveilederen min som referanse. Skaffet meg jobb det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Selvfølgelig kan man bruke slike jobber som referanse. Husk at de aller fleste arbeidsgivere og så gjerne vil ha en kollega-referanse, så her kan du finne en du går vakter sammen med!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Flott takk for mange gode og hjelpsomme svar! God ide det med referanse fra kollega i tillegg ja. Thanks ladies HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå