Gå til innhold

Lurer på en ting ang katter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har idag hentet en nydelig liten jentepus som virker til å allerede stole på oss og at hun trives. Omtrent siden hun kom hit så har hun ligget på brystet til samboer og sovet der, innimellom når hun små våkner litt så slikker hun på hånen/fingern til både meg og samboer. Sambisen lurte litt på hvorfor katten slikker eiern sin på hånden, jeg tror det er fordi den er trygg her og på oss. Men har jeg riktig? Du kan evt utdype svaret litt om du vet noe om dette ;)

Og en annen ting jeg lurte på, dette er en helt vanlig huskatt, hvordan er det med vaksinasjon der? er det like viktig som med en rasekatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm vår pus sleiket ikke oss som jeg kan huske, det kan være at dere er saltete på hendene at den slikker av det ;O)

Ja, vaksinasjoner er jo viktig på alle katter, rase eller ei. Pluss sterilisering om dere ikke skal ha kull på den.

Gratulerer med pus, vår er snart 1år, gud som tiden flyr.

Gjest Tale30
Skrevet

Det at katten slikker eieren på fingeren er en stor tillitserklæring. Hun vasker dere :) Det betyr at hun liker dere og anser dere som en del av klanen sin.

Ta henne med til dyrelegen så får dere beskjed om alt som bør gjøres.

Chipping - IDmerking -er viktig, ormekur, sterilisering fordi P-piller veldig ofte fører til jurkreft og vaksinasjon som skal gjentas en gang i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...