Gå til innhold

Er det her inne man spør om planteråd?;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et blomsterbed ved husveggen. Det er tre meter langt og smalt. Får godt med sol, og er relativt beskyttet for regn pga hustak...

Hva kan egne seg der? Hva er enkelt? Jeg har ikke grønne fingre - for å si det mildt, men det ser ikke pent ut med et uplantet bed heller.. Jeg liker ikke stemorsblomster, men ønsker meg noe som er både pent og enkelt;-)

Noen tips? (gjerne også med stellveiledning hvis dere vet)

Tusen takk!! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lavendel hele veien kanskje? Men den må jo ha vann da... Regner det ikke sidelengs hos deg :-) Eller synes jeg det er veldig greit å dra til et skikkelig hagesenter og spørre der. De kjenner lokale forhold og kan veilede deg godt mht solforhold, klimasone og jordsmonn. Passe på at du får noe som er flerårig da, så hvis den trives så slipper du å annlegge noe nytt igjen til neste år!

Skrevet

Forglem-meg-ei (eller hvordan det nå staves...)

Kommer tidlig, kommer igjen hvert år, og trenger ikke annet enn og klippes ned når de er visne og avblomstret. Begynner sommeren tidlig og varer sent så rekker du kanskje 2 omganger også.

Ellers er det mange ettårige blomster som ikke krever mer enn plukking av visne blomster for og holde seg fine hele sommeren. Eksempelvis tagetes, spanske margaritter og georginer. Og evt litt vann om det er tørke lenge... (men det ser du om de begynner og henge med hodet...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...