Gå til innhold

Hører visst til her vi også :) Noen flergangsgravide med kvalmeerfaring her?


Ettervinterkommervår

Anbefalte innlegg

Har foreløpig termin 25. januar, men erfaring tilsier at den lille sannsynligvis vil se verden med egne øyne i februar en gang. Venter nr 3, har en gutt som fylte ett år i dag og en jente på 10. Gikk 13 dager over med første og 11 dager med nr 2.

 

Er i uke 6 nå tror jeg. Merker småtteri på kroppen... Litt irritert, og luktesansen er en del mer fintfølende ja... Er litt kvalm på ettermiddag og kveld. Med de to første var jeg ekstremt kvalm og kastet myyye opp i mange måneder. Synes ikke den store kvalmebølgen har slått inn enda, så lever enda i håpet om å slippe unna det verste (selvom jeg begynner å tvile på om jeg i det hele tatt er gravid, he he). Er jo enda veldig tidlig i svangerskapet, men du så deilig det hadde vært å slippe unna brekninger og oppkast. Noen her som har vært ekstremt kvalm i ett svangerskap og ikke i et annet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer til deg også!

Jeg er gravid med nr to -har ei datter på snart et og et halvt år, og har termin 10.januar med nr 2 :)

Jeg var ikke kvalm under forrige svangerskap, men denne gangen er jeg det! Noen mener at da kan det bety at det er annet kjønn på bebissen, men det er vel mest sansynligvis bare folketro. Ikke vet jeg, men jeg har hørt om flere som har hatt det ulikt i forhold til kvalme. Leste nettopp en artikkel her eller på babyverden at kvalme i svangerskap ofte er arvelig, og dersom din mor var kvalm i sine svangerskap er det stor sansynlighet for at også du blir det. Håper du slipper lettere unna denne gangen da! For meg hjelper det godt å spise noe med en gang jeg kjenner kvalmen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 3! Med de to første var jeg ultrakvalm og hatet alt og alle i 12 uker ca.

Nå er jeg ca 8-9 uker på vei og ikke kvalm i det hele tatt!!!! (merker det litt dersom jeg blir sulten, men det er jo bare å spise litt så går det over)Jeg synes det er såååå merkelig og klarer derfor ikke helt å skjønne at jeg er gravid.

Med de to første var vi nødt å fortelle alle om graviditeten i og med at jeg var sengeliggende og sur og kvalm fra dag èn.

Denne gangen merker jeg at jeg har lyst å hemmeligholde det lengst mulig og har bare fortalt det til noen venninner og søstra mi (angrer nesten litt på at jeg fortalte det, men det var i en setting med alkohol og alle skjønte det likevel).

Foreldre og svigerforelde, samt mine to søte små fra før, vet ingenting enda, og jeg har lyst å vente i det lengste med å fortelle det. Erfaringen fra de to første var at svangerskapene tok veeeeeldig lang tid når alle visste det så tidlig!!

 

Håper du slipper kvalmen, det er super deilig!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne signert det siste innlegget med mitt nick, føler det identisk! Venter

tredjemann, er 5 1/2 uke på vei (ikke særlig mye da), merker mye men den verste kvalmen uteblir. Kjøpte derfor en ny test i dag bare for å være sikker, selvom andre tegn er tydelig tilstede. Håper virkelig det holder seg like behagelig, og at bekkenet holder seg på plass. Ellers har jeg også intensjoner om å holde det hemmelig, måtte som deg fortelle alle det av samme årsaker som du nevner. Har en gutt og en jente fra før, så om dette svangerskapet holder seg kvalmefritt er myten om kjønnsavhengig kvelme avkreftet :)

 

Hvor i landet befinner du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Venter nr 3 jeg oxo! ;) Var ikke kvalm med de to første, begge gutter på 5 år og 2,5 år! Denne gangen er jeg mer kvalm spesielt på ettermiddag/kveld! Men hjelper som dere sier å spise litt når det kommer! ;)

Ellers har jeg ikke mye symptomer, bare litt ømme bryster og litt mer svimmel enn vanlig! ;)

 

Hvor er dere fra?

 

Jeg bor i Fetsund! :) 10 min fra Lillestrøm! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slet med kvalme og oppkast fra uke 5 til jeg var ca 6 1/2 mnd på vei med første mann.

 

Denne gangen kom kvalmen for fult igjen i uke 6 og er verre enn forrige gang og har litt skrekk for å gå like lenge denne gangen.

Samtidig så vet jeg jo at venner av meg har vært kjempe dårlig i et svangerskap og helt fine i det neste og motsatt. Ikke godt å si hvordan den rare men faktistiske kroppen fungerer :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, skulle ønske jeg ikke leste siste innlegg her... Lever fortsatt sterk i håpet om at kvalmen ikke skal overta denne gangen. Basta! Er seks uker i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...