Prinsessemamma x 2 Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Sist fødte jeg på Ahus, endte opp på firemannsrom. Det var noen slitsomme dager, da det stadig var nye folk som kom inn, noen snorket, barn gråt osv osv. Det var da mitt første barn, og jeg følte i det hele at oppholdet var ok. Jeg fødte på det gamle sykehuset til Ahus. Denne gangen ønsker jeg meg mye mer "privatliv". Jeg har en 3 åring som skal bli storesøster og kjenner at behovet for fred og ro er mye viktigere denne gangen. Så jeg lurer på: 1: Føde på Ullevål for å få familierom 2: Føde på Ahus, men dra hjem så tidlig som mulig dersom alt er ok med babyen og meg selv (helst samme dag) 3: Føde på Ahus, og satse på enkeltmannsrom Flere her som har stått ovenfor samme valg? Hva valgte dere??
miheno Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Det er vanskelig å få plass på Ullevål, så om du vil føde der bør du bestemme deg kjapt. Jeg har født på ABC og fått familierom, noe som er veldig bekvemt, og så reist hjem innen 48 timer. Flermannsrom hadde stått for meg som et helvette rett etter en fødsel. Det er sjelden du har så behov for privatliv som når du akkurat har født og skal få egen kropp, amming og baby til å finne ut av ting.
pifi med tre nurk Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Jeg født på Ullevål i 2008 og var storfornøyd da og skal tilbake der i oktober! Jeg har ingen erfaring med Ahus.. så det kan jeg ikke si noe om.. Men Ullevål og Ullevål hotell i dagene etter fødsel var helt supert for min del.. Enerom med rett til å ha besøk når det passet oss og hele familien kan være sammen!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Nå er det jo ikke 4 mans rom på ahus lenger så i værstefall deler du rom med 1 annen. På Ullevål må du vel føde på ABC eller bestille hotell rom for å garantere enerom. Jeg fødte på Riksen,så kan ikke hjelpe deg stort mer;-) Lykke til med valget!
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Jeg fødte på nye ahus sist og skal det denne gangen også. Var kjempefornøyd. De har ikke større rom enn tomannsrom nå heldigvis. Vet jo ikke når du har termin, men utpå høsten åpner det barselhotell på ahus også, hvor såvidt jeg har forstått det far hvertfall (mulig også søsken) kan overnatte sammen med mor og barn.
God gammel aargang - født Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Du er da ikke garantert familierom på Ullevål heller. Jeg fødte på Ullevål i 2008. Måtte ha en natt på barsel og endte opp på to-mannsrom. Etter det var jeg på pasienthotellet, sammen med sambo og barnet. Det var helt greit. Denne gang har jeg valgt Ahus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå