Gå til innhold

Dra på ferie alene med 3 små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer skal de to eldste ha ferie fra barnehagen mens mannen min er på jobb (plattform, borte 2 uker av gangen). Jeg skal jobbe i friperiodene hans. Siden vi ikke har barnehageplass til minsten før til høsten så må vi gjøre det slik.

Eldste blir 6 til høsten, mellomste har nettopp fylt 2 år og minsten er 1 år. Veldig veldig VELDIG aktive barn, så jeg ser i utgangspunktet mørkt på å reise bort med dem alene. Men er det gjennomførbart?

Noen som har reist på ferie med 3 unger under 6 år? Og isåfall, har dere noen praktiske råd? Og trenger man egentlig dra så langt? (tenkte faktisk noe så teit som å leie hytte/campingvogn ved en badestrand 45 min herifra).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg aldri orka;) Men det er meg da. Ikke noen besteforeldre/søsken som kan være med som forsterkning?

Skrevet

Jeg er nok ikke den rette til å svare som har nok med 2 åringen og vi er to hehe..

Men det første som slår meg er at en tur i nærheten er helt greit .-) også tenker jeg , du har ikke noen som vil bli med å hjelpe til... en venninde, mor, svigermor, søster, svigerinne, fadder til barnet eller noe?

Skrevet

Men er det ok i disse tider å IKKE dra på ferie med ungene sine? Jeg synes nemlig det virker som ALLE drar på ferie, særlig til utlandet. Så da tenker jeg at det blir trist for dem å bare være hjemme i sommer.

Har ingen som kan bli med oss. Så dersom vi skal dra noe sted så blir det meg og dem.

Skrevet

har du tvilling vogn?? sånn at du ihvertfall kan ha de to minste i vogn?? hva med å ta noen små turer?? veit ikke hvor i landet dere bor, men hunderfossen, bjørneparken på flå, sånne opplevelsesparker der den eldste kan få gjøre ting, mens dere kan se på?

Skrevet

leie hytte på fjellet? der de evt driver stølsdrift? mye opplevelser på fjellet og,,, :) ogf trygge omgivelser..

Skrevet

Jeg hadde personlig blitt hjemme og laget til noe morsomt i hagen om du har hage!! Jeg hadde ikke orka å hatt øyer i bakhodet hele dagen på ei hytte ved sjøen. Om det bare er 45 min å kjøre kan dere jo dra på dagstur til sjøen for å bade nå og da!! Seriøst.. jeg hadde blit klin kokkos av det. Sikkert derfor jeg ikke har mer en 1 unge. hahahaha!

Om ikke så kan du kanskje prøve å høre om det er en sånn "singleforeldregruppe" i området ditt som drar på ferie sammen. Nå veit jeg jo at du ikke er single, men det kan jo noen ganger virke sånn når man har utearbeidene menn. Lykke til.

Skrevet

REIS! Jeg hadde reist, hadde blitt gal om jeg skulle være hjemme i vår lille leilighet i 2 uker alene hele døgnet.... Men, som du sier jeg hadde ikke reist langt. Kanskje til en campingplass i nærheten som leier ut hytter med minst 2 soverom ( så man kan lese en bok i fred på kvelden) Barna kan leke ute hele dagen, få nye venner, lev på forskjellige type pølser og hamburgere å nyt det enkle livet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...