Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle igrunn ha vært hos tannlegen å fiksa et hull, men hvordan er det med bedøvelse nå når jeg har baby i magen?? er 28 uker.

noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lokalbedøvelse er ikke farlig. den er som sagt lokal og går ikke videre til fosteret.

bare husk å spør tannlegen om de har blyforkle om du skal ta bilder(noe de sannsynligvis gjør når du har hull).

Dette er pga røntgenstrålene, de er ikke helt bra for den lille. men om du får blyforkle er det ikke farlig!:)

lykke til, husk å ta pauser innimellom,det er ikke noe ok å ligge for lenge på ryggen med stor mage:)

Skrevet

jeg fikk ikke tatt røntgen i det hele tatt. Selv om de har blyforklær der og alt. De tok ikke røntgen på gravide uansett. Jeg måtte komme tilbake etter fødselen. Men han sjekket tennen med øynene bare etter hull. Noe som selvfølgelig ikke er like bra som røntgen, men han finner hvertfall de store og obviouse hullene. Så hvis du vet hvor hullet er, så er det vell ikke noe problem å få fiksa det. Du kan jo ta uten bedøvelse også, hvis det skulle vise seg å ikke være så lurt. Øve deg på smerte. hehe....

Skrevet

jeg var hos tannlegen selv rundt den tiden der. Måtte fikse en fylling som datt ut. Tannlegen sa da at jeg kunne få bedøvelse hvis jeg ville, men den kan sette i gang en fødsel, men det var snak om så veeeldig små mengder, at det aldri skjedde.

Men jeg trengte ikke bedøvelse alikevel, for det viste seg at tanna allerede var rotfyllt, så jeg kjente ingenting.

Men du bare spør tannlegen din, han vet hva han snakker om :)

Skrevet

da ringer jeg å hører med tannlegen...

ja, vet hvor hullet er, så ikke nødvendig m røntgen egentlig. men bedeøvelse MÅ jeg ha, klarer ikke borre uten. de smertene er noe helt annet enn fødsel. har født 2 tidligere, en m lysstgass og en uten bedøvelse. så øvelse/tilvenning til smerte: nei takk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...