Rødhette <309+<312 Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Vi begynte med smaksprøver på middag når han var 6mnd, og det har gått i opp og ned i perioder, noen ganger vil han ha, noen ganger ikke, men nå er han blitt 11mnd og er fortsatt ikke så spesielt interessert i middag, håper noen har noen tips til meg hva jeg skal gjøre? er det anlig at det skal ta så lang tid å venne seg til middag?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Hva har dere prøvd av middag da? Glass eller hjemmelaget? Noen barn liker jo ikke glass og spiser kun hjemmelaget, mens andre er mer glad i glass. Det er jo litt forskjell på glassene også. Hipp sine glass er mer finmoset enn Nestlé sine. Er det bitene han ikke liker? Konsistensen? Smaken? Prøvd å kryder med forskjellige krydder (diverse urter, hvitløk osv er jo barnevennlige krydder)
Renate :-) Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Som hun over sier så vet vi ikke hva du har prøvd?? Men gutten min spiste aldri middag på glass.... Så det er jo ett alternativ.. eller så er det jo å lure i ting han liker og sakte gjøre det im til middag.. Hørt mange som blander leverpostei med potet, og moser det... Aldri prøvd det selv...
Ugl@ Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Ga mine stort sett den maten vi spise minus saltet og mildere kryddret. Men feks så tok jeg av saus før jeg tilsatte saltet til ungene. Litt salt kan de få, feks at det er litt salt i kjøttkakene ol. Skal være smak på maten tross alt. Favoritter var kjøttkaker i brunsaus med gulerot og poteter. Kokt torsk med poteter, gulerot og hvitsaus. Lasagne og pasta bolognese gikk også ned på høykant. Fiskeboller i hvit saus. Laks og ørret var også populært. Fiskekaker, kjøttpudding.Kylling og ris. Steik spiste de også, hvis vi mosa i maskin i hvertfall. De spiste det meste så lenge det var hjemmelaget i. Middagsglass spiste de også, hvis vi skulle ha noe som ikke lot seg mose som feks taco, reker, spekemat, biff++
Misti Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 samme her. mini har ikke spist et middagsglass hun er 11 mnd og spiser det vi spiser
Rødhette <309+<312 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2010 Vi har prøvd sikkert alle middagene de har på markedet, både nestle sine 6mnd og 8mnd, hipp sine 6mnd og 8mnd og småfolk sine. Og jeg har lagd forskjellige retter hjemmelaget mat, kjøttkaker, lapskaus, fiskekaker, laks, osv, han spiser litt men spytter ut resten, er ganske frusterende. han er ikke så glad i store biter, men tåler litt klumper. Får han en fiskekake/kjøttkake i hånden kan han spise litt.
Renate :-) Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Hva spiser han ellers, pålegg, brødskive, grøt, frukt??
madame Mim Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 jenta mi NEKTET å spise middag til hun var godt over året. Prøvde også alt. Hun spiste foressten ikke brødskiver før hun nærmet seg 14 mnd. Å da kun med syltetøy. Hun er nå straks tre å spiser fremdeles kun syltetøy, prim, og søte ting på brødskiven. Ikke stress la barna få den tida de trenger. Jenta mi fikk baby grøt til alle måltider pluss pupp. Det var først når hun begynnte i barnehagen og fikk spise med de andre barna at hun ville prøve, Men ikke skade er skjedd å hun er frisk å rask=)
Rødhette <309+<312 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2010 Han er ganske kresen egentlig, spiste faktisk sin første brødskive i dag! så kanskje det ordner seg med middagen etterhvert og Han er en skikkelig grøtgutt, han elsker grøt. Ellers så spiser han frukt, youghurt, og litt brødskive. Men han er veldig interessert i hva vi spiser og får alltid smake.
Gjest irismor Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Prøv å ikke blande for mange smaker (hjemmelaget middag). Og server det dere skal spise men ta av mat før maten evt saltes eller krydres. Er mange som reagerer på varm mat og ikke liker det men trenger lang tilvenning.
Makko med to små gutter Skrevet 24. mai 2010 #11 Skrevet 24. mai 2010 Her må middagen ennå (21mnd) serveres i sine "enkelt bestand deler" for å bli spist. Men da spiser han bra :-) Serverer vi gryterett eller middagsglass (har sluttet med det!) får vi ikke i han en bit...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 24. mai 2010 #12 Skrevet 24. mai 2010 Vet du, våres minste var kjempevanskelig og. Hun var ikke sån kjempeglad i middag men kunne spise de 6mnd og 8mnd pastaglassene. Det var alt hun spiste av middagsmat. Ikke noe hjemmelaget og ikke noen andre glass. Når hun var rundt 11mnd begynte hun å spise små biter av pølse og pannekaker og annen 'myk' mat. Når hun var 12 mnd så snudde alt da tror jeg at hun begynte å spise alt som spises kan i løpet va en uke:) Hun har alltid spist mye, men var sær på middag, likte best grøt. Nå er hun snart 2 og spiser fortsatt veldig godt:) Er god og rund:) Og alt av middag går ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå