Gå til innhold

Mistenker at svigerfar har logget seg på min FB konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært bortreist noen dager og svigerforeldrene passet barna i vårt hus. I løpet av de 4 dagene vi var borte var jeg ikke på nettet.

Da vi kom hjem logget jeg meg på FB og ble overrasket over at det tilsynelatende ikke hadde skjedd stort da newsfeederen (toppnyheter) bare viste antall 3. Vanligvis pleier det å stå 300+ når jeg ikke har vært pålogget på et par dager......

Varsleren (eller hva det heter) viste at jeg hadde 3 nye aktiviteter.

Da jeg sjekka mailen oppdaget jeg at det var flere enn 3 som hadde kommentert, likt eller på annen måte gjort slike ting som jeg pleier å få beskjed om på varsleren.

Jeg mistenker derfor at noen har logget seg på min konto. Er jeg bare paranoid eller kan dette være tilfelle?

Det skal sies av svigerfar har lite respekt for meg eller mitt hjem og det er i så fall ikke første gang han tar seg til rette utover normal folkeskikk.

Blir glad hvis noen kan gi meg sitt syn på dette litt rotete innlegget ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke passord?

Skrevet

Hvorfor har dere ikke gjestebruker på pc'en?

Skrevet

Alt er mulig! Men hva var egentlig spørsmålet ditt?

Ikke vet jeg om du er paranoid, og ikke vet jeg heller om dette kan være tilfellet.

Er vel bare å spørre ham om han brukte dataen. Du kan jo si at Facebooksiden din ikke var helt oppdatert.

Skrevet

Først og fremst. SKIFT PASSORD!!!!!

Så utrolig dårlig gjort av svigerfaren din å gjøre det! ( Om det nå så skulle vise seg at det var han )

Men, har han lite respekt for deg, så skal du ikke se bort ifra att han har gjort det!

Skrevet

Jeg har selvfølgelig passord men engang jeg skulle logge meg på skrev jeg passordet i feltet for brukernavn. Det kommer opp hver gang jeg klikker på det feltet og ikke aner jeg hvordan jeg skal få det bort....

Jeg hadde også laget gjestebruker på PC`en men pålogginga til FB ligger antagelig lagret på maskinen. Er dessverre ingen dataekspert.....

Det jeg lurer på er om dere syns det er merkelig at det ikke var flere nyheter da jeg logget meg på etter 4 dagers fravær. Det er det lave tallet i newsfeederen som gjør at jeg mistenker noen for å ha logget seg på i mitt navn.

HI

Skrevet

Skjønner ikke krisa her, jeg? Vet ikke alle at de skal være forsiktige med hva de legger ut på nettet nettopp fordi uvedkommende lett kan få adgang?? Hvis du har ting på fb som ikke svigerfar eller andre kan se, ja da bør du kanskje tenke deg om. Du har aldrri garantier for at ikke folk snoker..

Skrevet

Når det plopper opp så markerer du så det blir blått og så trykker du på delete knappen og vips så kommer det ikke opp mer.

Skrevet

hehe, syns det mest festlige med denne tråden er at det var SVIGERFAREN din som i så tilfelle hadde klart å logge seg inn på din facebook-konto.. Mine hadde ikke klart å gjort det med viten å vilje, hehe..

Skrevet

Har din svigerfar selv FB? For dersom du har valgt varianten med å være automatisk pålogget på din egen pc (slik som jeg har gjort), så vil jo alle som bruker pc'en automatisk komme inn på din FB-side om de selv skal inn på FB. Da må de logge seg av og deretter logge seg inn som seg selv. Måtte du logge på da du kom hjem, eller skjedde det automatisk?

Skrevet

Ja, svigerfedre nå til dags er en del av den digitale verden, hehe.

Han har egen FB konto (vi er ikke venner) og kan ganske mye om data så antar det ikke er vanskelig for han å logge seg på ut ifra hvor enkelt min uvitenhet må ha gjort det for han....

Jeg har heller ikke noe å skjule, det er ikke derfor jeg reagerer. Men jeg syns det er respektløst dersom dette her er tilfelle! Blir jo som å lese andres brev.

Men spørsmålet mitt er hvorvidt det er merkelig at ikke det hadde vært mer aktivitet de dagene jeg ikke var pålogget. Noen som har en kommentar på det?

Skrevet

Måtte logge meg på.

Men om han ved et ulykkestilfelle hadde kommet seg inn på min konto er det alikevel rart at han har trykket på oppdatering av toppnyheter OG varsleren. Han ville jo raskt oppdaget at han hadde kommet feil skulle jeg tro....

HI

Skrevet

Hei, det er bare å sjekke historien det! Da vil det jo komme opp om det var aktivitet når dere var borte:)

Trykk Ctrl H

Skrevet

Ingen fler som har synspunkter på hvorvidt det var rart at det ikke var et høyere tall i newsfeeden?

HI

Skrevet

Hva fisker du etter, egentlig? Jeg skjønner ikke dette. Hvis passordet popper opp så skjønner du vel såpass at du må endre det? Det kan vel ikke være så vanskelig?

Jeg følger aldri med på hvor høyt tall som står i newsfeeden. Jeg måtte gå inn i kontoen min for å sjekke hvor det står. Såvidt meg bekjent skifter den ned bare man logger seg inn, så hvis han tilfeldigvis ved en feil har logget seg inn, så har vel tallet gått ned. Jeg har hvertfall aldri måttet trykke på noe for å endre tall, og min sto på 1 når jeg logget inn nå (logget meg av for 30 min siden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...