millie+2klumper Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Har sinnssykt med halsbrann i kveld. Legen min nevnte sist at hun mente jeg kunne ta pepsiduo men at jeg måtte høre på apoteket. bruker dere dette? Er eneste jeg har i hus..
petite fleur Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Nei, pepciduo skal ikke brukes av gravide. Har du ikke Nyco? Funker som fy :-)
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har også hørt at man ikke skal bruke pepciduo når man er gravid...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 dessverre NYCO fruktsalt,Gaviscon (tabletter/flytende) og Link hører jeg man kan ta.. jeg bruker NYCO funker som bare det.. bare må ha det
millie+2klumper Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2010 Nei, jeg hadde ikke det.. Jeg brukte Nyco sist jeg va gravid. Får få mannen til å kjøre på bensinstasjonen og se om de har for dette orker eg ikke..
SpongeBob Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Jeg fikk en venninne av meg til å sjekke på en side om medisiner og bruk/bivirkninger - det er ikke rapportert noen form for negative konsekvenser ved bruk av Pepcidduo hos gravide. Det er ikke prøvd ut på gravide, men man har ingen negative erfaringer med virkestoffene. For oss som ikke har effekt av link, gaviscon, nyco, Lovehearts, yoghurt, biola osv er det en aller siste utvei å ta en i ny og ne. Jeg har også fått bekreftet av legen min at det er OK i nødsfall, men han anbefalte heller at jeg tok Zantac...
jd1234 Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Har også sinnsyk halsbrann. Nyco, melk, mandler,lovehearts, gaviscon osv... er å bare le av. Jeg har hatt kronisk halsbrann før jeg ble gravid så kjerringråd var av lite hjelp for meg, i hvertfall om natten! Jeg har tatt Pepsiduo gjennom hele svanerskapet, men prøve å ta det KUN når jeg absolutt MÅ. Har en del venniner i USA som tar det etter anbefaling av legene sine og de har fødet perfekte unger uten problem. Søk på engelsk i google og les litt en andre landets mamma chatrooms om det. Det er det med at det er ikke forsket hos gravide (aner ikke hvorfor!! siden det er oss som kanskje lider det alle meste med halsbrann) så det er få leger som tørre å si at det er ok.
kleppe71 Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 NEI, ikke Pepsiduo. Jeg kjøpte Gaviscon på apoteket. Fikk beskjed om at det var det eneste jeg burde ta.
rosa rose Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Eg har kronisk halsbrann, og får ta zantac nå som gravid. Skal være ufarlig, spesielt nå på slutten. Eg har googlet mykje om det, blant annet på engelske sider. Men eg er så plaget at eg går i tillegg på losec nå. 8 noe som eg gjør til vanlig utenom graviditet også ) Lykke til!
SpongeBob Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 Ja, det er bare gaviscon og link som er anbefalt gravide, men i samråd med lege KAN man ta Zantac og Pepcidduo for de som er virkelig plaget og ikke har effekt av de som bare skumlegger. Snakk med lege om du er virkelig plaget, og se hva de sier.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Nei. Samarin,Gaviscon og Novulazid e trygt og funke bra! God bedring, har sjøl kronisk halsbrann - går nån pakka samarin som forøvrig hjelpe på kvalmen min også! Gaviscon dekke over mageinnholdet og hindre det i å støte opp i halsen, mens Novulazid dempe magesyra - begge funke rimelig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå