Cybele Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Hei=) Ikke helt inne i alle aspektene ved prøving, og håper på litt hjelp. Lurer nemlig veldig! Hadde superpositiv el-test morgenen torsdag 13. mai og morgenen fredag14.mai. Jeg tror den første, altså 13.mai var noe sterkere enn det andre. begge teststrekene var imidlertid betydelig sterkere enn kontrollstrekene. Lørdag morgen var el-testen negativ. Når skjer selve eggløsningen i henhold til positiv test? Og hvordan er det når testene er positive i to døgn? Hadde jeg el den siste dagen med positiv test? Eller kom el lørdagen, altså når testen igjen var negativ? Jeg hadde sterke stikkinger i venstre eggstokk som opphørte torsdag formiddag kl 13.00! Helt plutselig ble det stille. Men egget kan vel ikke ha sluppet da, med hensyn til at jeg fikk positiv test også morgenen etter? Eller? hadde sex like etter positiv test torsdag morgen og natt til søndag. Tror dere at den siste "gangen" egentlig var for seint? Bare nysgjerrig, altså=) Hvis egget slapp f.eks lørdag morgen (48 timer etter første positive el test), så kan vel ikke egget leve mer enn i 12 timer, altså var natt til søndag for seint? Takker for svar. prøver å sette meg inn i disse mystiske greiene. Aner ikke hvilken dpo jeg er i dag! For fatter ikke hvilken av dagene eggløsningen fant sted.
mayflower Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Egget slipper etter siste positive test. Når du fikk negativ test på lørdag har nok egget sluppet. EL-smerter kan man ha før selve EL. Ikke noe fasitsvar på at man må ha EL-smerter akkurat når egget slipper. Om sex natt til søndag var forsent vet jeg ikke. Trenger ikke å ha vært det, for egget overlever mellom 12-24 timer etter at det slipper. Jeg kan tenke meg at du er på 3 DPO idag. Jeg hadde gått ut i fra at EL var på fredag og da teller vi lørdag som 1 DPO. Et tips om det ikke klaffer denne PP er å også teste etter EL på ettermiddagen den morgene du får positiv EL-test. Da har du et litt mindre vindu og gå utifra at EL skjedde. Håper svarene var til litt hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå