Gå til innhold

Noen som jobber som hjemmehjelp her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvordan dere som jobber som hjemmehjelper trives i jobben? +/- sider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde, før jeg gikk ut i permisjon. Jobbet i hj.sp, og var både i pleien og renhold(hjemmehjelp).. Helt ok jobb. :) Mye stress og styr i pleien i blandt, mens i renhold var det stort sett greie dager, der man styrer tida greit selv bare man får gjort oppgavene sine på den tida man har til rådighet. :) Du trefer trivelige mennesker, men selvfølgelig ikke fullt så trivelige folk i blandt, og kan oppleve EN DEL rare ting.. :) Men absolutt en overkommelig jobb..! :)

Skrevet

Takk:) Flere svar?

Skrevet

Hei :)

Jeg jobber også som hjemmehjelp, men skal slutte til høsten da jeg skal begynne som lærling.

Men jeg strotrivs, og gleder meg til å gå på jobb. Masse forskjellige typer mennesker, på godt og vondt :)

De fleste er vennlige og takknemlige for hjelp, mens andre kanskje lurer på "hvorfor- er- du- her- nå- da?" hehe :P

Det er jo en fysisk krevende jobb så er fordel med sterk rygg, men etter endt arbeidsdag kan en slappe av med god samvittighet :o) Men ikke alt handler om renhold, jeg har noen steder der jeg handler for dem, hjelper å rulle opp hår og lignende ;)

Negativt om jobben, hvertfall her som jeg jobber, at det aldri vil komme en 100% stilling. Jeg er ansatt 75%. Og lønnen er heller dårlig.

Skrevet

Takk:-) Flere?

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet 80% som hjemmehjelp siden august i fjor. Jeg trives virkelig ikke i jobben og kvir meg ofte for å gå, men det kans selvfølgelig ha noe å gjør med personligheten min. Jeg er kanske stille og beskjeden av meg og har vanskelig for å komme i kontakt med og prate med ukjente mennesker. Jeg bli rogså veldig sliten av jobben, så det er definitivt ikke noe jeg kommer til å jobbe med veldig lenge.