Gå til innhold

Noen som jobber som hjemmehjelp her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvordan dere som jobber som hjemmehjelper trives i jobben? +/- sider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde, før jeg gikk ut i permisjon. Jobbet i hj.sp, og var både i pleien og renhold(hjemmehjelp).. Helt ok jobb. :) Mye stress og styr i pleien i blandt, mens i renhold var det stort sett greie dager, der man styrer tida greit selv bare man får gjort oppgavene sine på den tida man har til rådighet. :) Du trefer trivelige mennesker, men selvfølgelig ikke fullt så trivelige folk i blandt, og kan oppleve EN DEL rare ting.. :) Men absolutt en overkommelig jobb..! :)

Skrevet

Takk:) Flere svar?

Skrevet

Hei :)

Jeg jobber også som hjemmehjelp, men skal slutte til høsten da jeg skal begynne som lærling.

Men jeg strotrivs, og gleder meg til å gå på jobb. Masse forskjellige typer mennesker, på godt og vondt :)

De fleste er vennlige og takknemlige for hjelp, mens andre kanskje lurer på "hvorfor- er- du- her- nå- da?" hehe :P

Det er jo en fysisk krevende jobb så er fordel med sterk rygg, men etter endt arbeidsdag kan en slappe av med god samvittighet :o) Men ikke alt handler om renhold, jeg har noen steder der jeg handler for dem, hjelper å rulle opp hår og lignende ;)

Negativt om jobben, hvertfall her som jeg jobber, at det aldri vil komme en 100% stilling. Jeg er ansatt 75%. Og lønnen er heller dårlig.

Skrevet

Takk:-) Flere?

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet 80% som hjemmehjelp siden august i fjor. Jeg trives virkelig ikke i jobben og kvir meg ofte for å gå, men det kans selvfølgelig ha noe å gjør med personligheten min. Jeg er kanske stille og beskjeden av meg og har vanskelig for å komme i kontakt med og prate med ukjente mennesker. Jeg bli rogså veldig sliten av jobben, så det er definitivt ikke noe jeg kommer til å jobbe med veldig lenge.

Det positive er korte arbeidsdager og mange hyggelige og takknemlige mennesker, men noen er også veldig gretne og sure og du må kanskje tåle litt kjefting og sure miner (jeg har fått høre mye ufint, men tar meg ikke nær av det ;))

Det kan være en ganske ensom jobb, du har ingen kollegaer å snakke med og det er veldig mye farting frem og tilbake.

Det kan jo godt hende du vil stortrives i denne jobben, selv om jeg ikke gjør det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...