Gå til innhold

Ny regel om igangsetting på en i stedet fpr to uker?


Liten2012

Anbefalte innlegg

Mannen min mener å ha hørt at det nå har kommet en ny regel om at man settes i gang etter èn uke, og ikke to uker over termin, slik det har vært til nå, dersom "alt" er bra. Jeg finner imidlertid ingenting om dette noen steder, noen der ute som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gutt08<3 Baby 2011?

Den regelen har vært lenge i Trondheim iallefall. Fikk satt i gang etter en uke om man ønsket det sist jeg var gravid i 2007/2008

Vet ikke om andre sykehus har kommet etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fredrikstad har de gått ned til 11 dager, så det er jo noe. Vet det har vært en del kampanjer om dette temaet, så kan jo hende mannen din har sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det så er dette forskjellig fra sykehus til sykehus. På Lillehammer så setter de igang etter en uke, mens på elverum så venter de to uker.

 

Du må nok bare sjekke med det sykehuset som du har tenkt å bruke=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! (:

 

Ja, da er det nok litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Skal føde på Ahus denne gangen, og ønsker definitivt ikke å gå to uker over, slik som sist, det ble litt for skummelt pga. størrelsen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på a-hus sist. Jeg hadde lett forhøyet blodtrykk, men ikke svangerskapsforgiftning.

Fikk tilbud om å bli satt i gang da jeg var 5 dager over, men jeg ville allerhelst "klare det selv" og fikk helgen på meg (og jommen kom han ikke da).

Det jeg fikk beskjed om på ahus da (i jan 2009) var at de så an mors form, kapasitet på fødende og barsel og tok en vurdering ut i fra det.

Jeg opplevde de overhode ikke som strenge på at man måtte gå 2 uker over først.

Og i ditt tilfelle skulle jeg jo tro at de tar ekstra hensyn. Jeg ville kanskje tatt det opp med jordmoren/legen. Kanskje de kan sende deg en til ekstra UL på slutten av svangerskapet for å måle størrelsen på babyen.

Bare en tanke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...