Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har fått innvilget Ung ufør.. Hvor mye blir det ca i mnd? Det står i brevet.. Dersom du fyller vilkårene, har du rett til minste årlig ytelse på 2,44 ganger folketrygdens grunnbeløp.. Hva betyr det??
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 2,44 ganger folketrygdens grunnbeløp tilsvarer ca 150.000 i året vil jeg tro. Jeg selv har disse trygdeytelsene: Os, enkepensjon, krigspensjon, ung og ufør, barnetrygd for 5 barn og stønad til barnetilsyn,dette tilsvarer ca 59.000 i måneden så med andre ord greit utbetalt i måneden!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 59.000 i mnd??? Det kan ikke stemme det.. Jeg har også 2 barn, veit ikke om jeg får noe tillegg på dem.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Er ikke det en røverhistorie, fordi om man har uføretrygd blir vel OS redusert, som når man jobber, og man får vel ENTEN enkepensjon ELLER krigspensjon?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Nei, det stemmer, med alle trygdene jeg får i måneden så blir det rett i underkant av 59.000, har jo 5 barn og forsørge og pappaen til de 2 yngste ble drept i krigshandlinger i Afganistan, derfor må forsvaret bidra med månedlige bidrag og forsørgertillegg pga tapt forsørger og ektefelle!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Grunnbeløpet er 75 641 x 2.44= 184564,04 så deler du på 12.. Da får du 15380 i mnd før skatt..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Ok, så krigspensjonen er ikke fra NAV kanskje da? Men da skal jo uansett OS bli mindre, og muligens også uføretrygden...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 er så mye som spiller inn. kommer ann på om du er alene eller gift osv. er dud alen kan det se slik ut me ningen garanti : 1G er ca 72000. tar du 72000 x 2,44 blir det : 175680,- i året ca. månedlig beløp blir da 14640,- kr ,minus skatten som kommer i tillegg. men som sagt det er mye som spiller inn. er du gift er det ikke 100% de tregnes men bare 85 % istedet, da blir det mindre beløp. men du bør ringe til nav i morgen om du lurer på dette for jeg kan fort ta feil. men det står på nav sine sider : fra nav.no sine sider: "Grunnpensjon beregnes uavhengig av tidligere arbeidsinntekt. For å få full grunnpensjon må du ha minst 40 års trygdetid (botid i Norge). Kortere trygdetid gir lavere grunnpensjon. Full grunnpensjon for enslig tilsvarer grunnbeløpet (1 G). For ektefeller og samboere utgjør full grunnpensjon 85 % av G."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå