Gå til innhold

Hvordan opplever dere bekkenløsningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 2 dagene har jeg hatt en "brennende" følelse i korsryggen dvs den er blitt mer og mer brennende. Vil ikke si at den smerter skikkelig enda, men er på grensen til vondt og har økt i styrke siden igår, men ulmer litt, og har kommet og gått. Det har til nå kun vært på kveldstid jeg har vært "plaget" med dette, men igår og idag har det gått over til å være gjennom hele dagen/døgnet.

MEN, har hatt kynnere i magen tidligere, som er nesten borte nå - kan det være kynnere som sitter i ryggen nå eller er det bekkenløsningen?

Veldig glad for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg så er det smerter når jeg "sparker fra" når jeg går. Både bak i korsryggen,rumpa, låra og skambeinet. Ellers også når jeg bærer noe eller har brukt kroppen mer enn den tåler. Er veeeeldig vondt, så er det bekkenløsning så har du smerter!!

Jeg har i allefall det.. :P

Skrevet

Jeg har ondt, spesielt i skambeinet og på ene siden bak i korsryggen. Har også smerter nedover rumpa og låret.

Hvis jeg tar meg for mye ut er jeg helt ødelagt, spesielt utover dagen. Og jeg klarer ikke roe ned så er jo min egen feil:) Full jobb, studier, 2 små barn.mmmm

Jeg har problemer med å reise meg og trenger noen minutter på å komme i gang. Utrolig ondt.Må passe på å holde beina sammen, spesialt når jeg skal utav sengen og bilen osv.... Løpe er ikke noe digg og er ikke med å hopper på trampoline med ungene lenger.

Lykke til.

Skrevet

vondt å ligge flatt på ryggen (korsryggen), når jeg ligger flatt kan jeg ikke løfte det høyre benet, vondt å snu seg i sengen, når jeg har sittet eller ligget en stund må jeg som en annen skriver over her bruke litt tid på å komme ignag igjen.. vondt å gå de første skrittene og beina svikter litt liksom.. Da jeg presset meg i full jobb hadde jeg ilinger nedover rumpa, beina svikta under meg ca 50 ganger per dag i stikkende smerte..

Nå tar jeg det mer med ro, trener to ganger per uke tilrettelagt for gravide med bekkentrøbbel, men går nesten null og jobber bare 20% på kontor. Likevel har jeg nå fått smerter i skambeinet i tillegg når jeg går..

Fikk bekreftet min mistanke hod fysio som tok div tester på meg. Har du bekkenløsning får du gratis "behandling" som for min del dreier seg om gruppetrening 1 gang i uka. Den andre gangen betaler jeg selv hos en annen fysio :-).

Skrevet

Skjønner at jeg er heldig. Jeg blir fort sliten i ryggen, men 5 minutter rett opp og ned (sittende) i sofaen hjelper godt på. Jeg strekker ofte ut ryggen ved å bøye hode mot tærne, med strake bein - det er godt(sjøl om "knekkelyder" kan forekomme). I tillegg kjenner jeg det inni skambeinet (blir vel omtrent der), når jeg vrir/beveger meg i visse retninger. Jeg klarer ikke å fremprovoser denne "smerten", så vet ennå ikke hvordan jeg skal unngå den. *luksusproblem*

Jeg bruker å si til de som spør; holder det seg på dette nivået (se ovenfor), så har jeg ingenting å klage på:) Men regner vel med at det tar seg opp etterhvert. Er 22+1 idag!

Skrevet

Jeg kjenner bekkenløsningen i skambenet og mest mot høyrebenet. Hvis jeg kjenner på skambenet er det skikkelig ømt og vondt. De siste dagene har det verket mens jeg har gått, og når jeg reiser meg opp. Det verker når jeg ligger for lenge på en side om natten, hvis jeg ikke holder beina sammen når jeg f.eks går inn og ut av bil, seng osv, og hvis jeg løfter høyrebeinet i liggende stilling. På det verste så kommer jeg til å ha problemer med å gå pga smertene :-/

Det som hjelper er å unngå vuggende bevegelser når du går, støvsuger osv. Da gynger du bekkenet fra side til side og det gjør det løsere og vondere.. Hold beina samlet inn og ut av bil/seng osv. Å ha på et bekkenbelte lindrer :-) Det er et ganske bredt og elastisk belte som skal sitte litt stramt over rompa og hoftene, festes med borrelås under magen. Det lindret for meg ihvertfall. Det stabiliserer hoftene, kjennes ut som om det holder det sammen. Smertene blir mindre i skambenet og jeg kan gå uten å kjenne mye smerte. Du får det på butikker hvor du kjøper helseartikler som krykker/støttestrømper/bandasjer osv.

Det du har kan også være begynnelsen på bekkenlåsning. Jeg hadde det en gang i mitt forrige svangerskap. Jeg kjente det som en stramning i korsryggen helt til det smalt til som et hekseskudd og jeg ble liggende. Bekkenet helt stivt og masse smerter :-( Jeg aner ikke hvordan du unngår dettte, men en fysioterapeut kan nok hjelpe til med å løse opp muskulaturen som strammer bak der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...