Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Gutten min på 3år har nettopp sluttet med bleie. Så når han skal inn til venner i gata tar jeg han alltid på do først. Er jo ikke så lett for ham dette. I dag skulle han ut å leke da han gikk inn til en ny venn. En gutt han aldri før har lekt med. Han tisset der ut en kjøkkenstolpute. Nå vil naboen ha en ny pute av meg. Jeg synst egentlig hun også må ta litt ansvar. Hun lot jo min gutt komme inn. Er det ikke normalt at man sender barn tilbake til foreldrene for å gi beskjed at man går inn hos noen? Han har aldri før vært inne hos denne naboen. Jeg mener det blir helt feil å bare ta inn en 3åring slik. Jeg lette jo en stund før en annen nabo hjalp meg. Stolputen er ikke dyr. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne finne en slik i en lokal butikk her av naboen. Men det er prinsippet................
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Ja.. Syns uanset det er en litt merkelig tone å legge an fra denne naboen, hvis dere knapt kjenner hverandre!!? Ikke så veldig hyggelig? Hun kan da vel bare vaske puta?! Er den så voldsomt eksklusiv? Kunne aldri krevd noe slikt av en nabo nei, ikke i et slikt tilfelle. Ville kanskje tilbudt meg det selv, å vaske ell kjøpe ny, men at hun krever det i utgp er litt rart.
blond Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Hvilket prinsipp? 1) Gutten din burde vite at han ikke skal gå inn til noen uten å gi deg beskjed 2) Du burde ikke la han leke ute uten tilsyn hvis han går inn til folk du ikke kjenner 3) Kjøp ny pute og ikke gjør noen sak ut av det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 1 be dama vaske puta 2 du sier du skal kjøpe ny, men vasker den bare 3 du kjøper ny pute Dama hadde sikkert en dårlig dag, eller bare er rar.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Prinsippet er at du erstatter det ungene dine ødelegger til de blir gamle nok til å gjøre opp for seg selv. Du får det til å handle om noe helt annet! At du gidder dumme deg ut sånn for noen usle kroner!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Det er jo naboen som er dum og rar. Hun kan da bare vaske den!!! Snakk om å sette an en hyggelig tone i nabolaget, og med en liten uskyldig gutt som hun selv inviterte inn uten å gi beskjed en gang.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Ja, det var litt rart av denne naboen... Men hun ble vel litt irritert... men samtidig er jeg enig med andre her. Kjøp ny stolpute og bare vær overbærende. Er jo kanskje ikke så morsomt når andres barn tisser ut møblene sine, selv om de enda kanskje ikke er helt avvendte. Og du har jo ingen garantier at han ikke ville ha tisset ut stolen hennes selv om han gikk på do rett før. Barnet ditt er ditt ansvar til syvende og sist.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Jeg hadde helt klart kjøpt ny pute!!! Herregud så smålig en del her inne er. Virker som du har null kontroll på ungen din da, kunne jo like gjerne gått inn til en pedofil faen. Man slipper ikke ut 3-åringer alene på den måten. Uansvarlig.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 Gutten min vet at han ikke skal gå inn hos fremmende, men det er lov å glemme når man er 3år. Han leker selvfølgelig ikke uten tilsyn - er du gal. Men telefonen ringte og jeg måtte løpe inn. Var borte i 3min - og vips så var han borte. Jeg hadde iallefall ikke tatt inn et ukjent barn på 3år inn i huset mitt. Jeg ville tenkt at dette barnet må ha foreldre som vil vite hvor han er. Jeg lette jo en god stund før jeg fant ham. Klart jeg kan kjøpe ny pute, men vil også gjøre det klart at man tar ikke bare et barn med seg inn - uansett om mammaen er så dum at hun ikke hadde tilsyn akkurat da. Prinsippet er at foreldre må samarbeide - og ha samme regler i samme gate (mer eller mindre). Men noen foreldre må læres opp til dette. Poenget var vel kanskje ikke kjøkkenputen, men at jeg ble redd da noen bare tok ham inn uten å si ifra. H.I.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Må si jeg synes naboen din er rar, men jeg hadde kjøpt puta og latt det være med det. Men samtidig kan du nevne at du hadde satt pris på å fått beskjed om at sønnen din gikk inn til de. Da hadde du også hatt muligheten til å nevne at han faktisk nettopp er blitt tørr på dagtid, og dermed enda kan ha uhell. Hadde aldri krevd ett barn for ei stolpute om barnet hadde vært uheldig. Hadde kanskje vært noe annet om barnet f.eks sto og klinte inn puta med ett eller annet med vilje. Da blir det prinsipp.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #12 Skrevet 24. mai 2010 Nå evt jeg ikke hvordan nabolaget deres fungerer, men hvis det er sånn at barna leker ute alle sammen og løper mer eller mindre fritt omkring, så er det kanskje ikke så undelig at han plutselig bare kom inn til naboen en tur.. (men nå spørs det hvor lenge han satt der da) Jeg bor i storby, og der leker ingen uten konstant tilsyn, så for min del hadde det i det hele tatt vært totalt uaktuellt og løpe fra ungen på 3 år omså det bare var for 3 minutter. Jeg tror du forteller din nye nabo hvordan dere pleier og gjøre det, og så kan du for sikkerhets skyld fortelle om at han nettopp er sluttet med bleier og at hun gjør lurt i å ta han med på do hvis han kommer på besøk flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå