Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke DU sminke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo så mye finere. Tar jo bare noen minutter foran speilet. Ser så mange som driter i utseende sitt etter di blir gravide. Joggebukser, ustelt hår og uten sminke.

WHY ?

Skrevet

Ofte blir sminken slapp utover dagen, mascaraen drysser etc.

Jeg synes ikke det er så mye jobb å ta på litt, men utrolig kjedelig å ta den av igjen.

Skrevet

Man kan faktisk se flott ut selv om man ikke bruker sminke! Naturlig skjønnhet, vettu ;-)

Det at man ikke bruker sminke, vil ikke si det samme som at man da automatisk går i joggebukse og har ustelt hår.

Skrevet

Hvis sminken din ikke holder gjennom dagen, bør du skifte merke! Min mascara holder til og med gjennom natten om jeg ikke tar den av på kvelden..

Skrevet

Har aldri sett ei velkledd dame med fint hår, som ikke bruker sminke. Hører liksom sammen. Dei som tenker litt på utseende sitt kler seg fint, steller håret og sminker seg.

HI

Skrevet

Fordi jeg er naturlig flott .-)

Skrevet

Hvis du aldri har sett velstelte damer uten sminke, da tenker jeg at du må bo på en plass med utrolig få mennesker. eller så må du se bedre, det kryr av flotte damer uten sminke!

Skrevet

Det synes jeg er tull, har sett mange som er vakre ( og finere uten sminke). Jeg bruker ikke alltid sminke til hverdags, hvertfall ikke når jeg har fått litt farge fra solen og kan gjerne gå uten maskara.

Men som regel bruker jeg litt solpudder, maskara og vaselin på leppene ;)

Uansett, når en først skal bruke sminke synes jeg det er finest å gjøre det så naturlig som mulig.

Skrevet

Fordi jeg aldri bruker det. Kan godt finne på å gå på fest uten også, jeg.

Skrevet

Har ikke behov for det.

Skrevet

jeg kutta ikke ut sminke fordi jeg ble grvid jeg har aldru brukt det annet en spesielle anledninger som bryllup og slikt.

Jeg bruker ikke sminke fordi jeg er allergisk mot nesten allt og jeg rett og slett ikke liker å bruke det.

Om jeg er finere med sminke mulig det men det er vel ikke ditt problem:)

Skrevet

Jeg bor på en stor plass så her er masse å se. Og som jeg ikke skrev hare jeg ikke sett noen velstelte som ikke bruker sminke. Er jo ikke snakk om å se ut som et vandrende parfymeri, men bruke nok til å fremheve og jevne ut der det trengs. NATURLIG sminket !

HI

Skrevet

Heldigvis er det ikke alle av oss som er så stygge at vi trenger ha på flere lag med sparkel for å gå ut døra, til forskjell fra deg er vi vakre som vi er.

Skrevet

Har sett en del pene jenter uten sminke. (Men de hører til mindretallet- som regel har de litt sminke på). Man blir liksom veldig naken i ansiktet, og litt mascara gjør seg jo alltid. Når det er sagt, er det faktisk slik hi sier, en viss sammenheng mellom å ikke gidde sminke seg litt og vase rundt i joggis samtidig som man er gravid og gjerne har ustelt hår på toppen. Gidder ikke prøve en gang.

Tror mannen min hadde begynt å se mørkt på det om jeg når jeg er gravid bare lar hele meg forfalle. Jeg synes faktisk det nesten er ekstra viktig å stelle seg litt i pene klær og ha på seg sminke dersom man skal noe når man har bollemage og begynnende dobbelthake pga vann i kroppen.

I dag er jeg hjemme, og har ikke sminke. Men jeg er pen i tøyet og har stelt håret. Synes dette er viktig uansett..

Skrevet

For at jeg ikke alltid gidder og for at det var ti år siden sist jeg syntes det var rart at ikke alle gidder å stå opp en halvtime tidligere for å sminke seg (for å glede andre?).

Det føles iblant som at man sminker seg for andre kvinners skyld (for at man ikke vil at de skal tenke "hvorfor bruker hun ikke sminke blabla).

Skrevet

haha du har jo ikke sett meg en gang så du kan ikke uttale deg der :) Er ikke den støggeste dama i byn :)

Eg bruker litt sminke hver dag. Meir til fest. Føler meg bare meir vel sånn.

Men kanskje det har litt med interesse å gjør siden jeg er frisør og make-up artist. Syns det er fantastisk morro å forbandle en ellers uflidd person til å bli vakrere versjon av seg selv. Da ser jeg att di går ut av salongen, rettere i ryggen og med en ekstra glød i øynene. Viktig å ikke glemme seg selv !!!!

Skrevet

Bruker sminke av og til, men jeg har svarte øyenvipper så jeg trenger ikke maskara hver dag... Den bare ødelegger øyevippene mine, slik at de brekker og mister fargen sin.. Men selv om jeg ikke bruker så mye sminke, så eier jeg faktisk ikke noen joggebukse for øyeblikket og håret er stortsett stelt^^

Skrevet

Fordi eg ikkje føler behov for å bruke sminke. Ser ok nok uten.

Hender eg sminker meg litt om eg skal på fest, men slettes ikkje alltid.

Synst det er heilt latterlig med kvinnfolk som ikkje kan gå på butikken ein gong uten å sminke seg.

Skrevet

Jeg slutter periodevis med sminke fordi jeg ønsker å akseptere meg selv slik jeg ser ut. Jeg ønsker ikke å ikke å la reklame, film og moteblader få fortelle meg at jeg ikke er bra nok som jeg er. Jeg ønsker å være sterk nok til å ikke føle at jeg må være motebladpen for å ha en plass i verden, dessuten ønsker jeg å være et godt forbilde for datteren min slik at hun kan vokse opp og synes at hun er vakker slik hun er.

Skrevet

Tenger ikke sminke for å være vakker, jeg bruker nesten aldri sminke - men jeg er heldig, jeg er mørk, har lange vipper og får kommentarer på at jeg er vakker/pen... men jeg farger håret (vil ikke ha grå hår) og bleker tennene...

Skrevet

Det finnes desverre svært få kvinner som er naturlig pene:( Alle kvinner burde bruke litt sminke, både for sin egen del og for mannen sin del. Litt maskara og øyenskygge klarer alle å ta på! Og dere som er så allergiske: Hørt om mineralsminke?

Jeg synes rett og slett at kvinner som ikke bruker sminke er direkte late.

Skrevet

I gamle dager var det bare horer som brukte sminke. Bare for å sette denne idiotiske diskusjonen i perspektiv...

Skrevet

Vet ikke, har bare blitt sånn.. er så vant til å ikke bruke sminke, at jeg synes jeg ser litt merkelig ut når jeg tar på :P

Men jeg har mørke, lange vipper.. så man ser nesten ikke om jeg har på mascara eller ei..

Er heller ikke noe flink til å vite hva jeg passer til av sminke (farger og div), og har ofte hørt at jeg er fin uten..

Uansett, bryr meg ikke om hva andre mener at folk skal..

Ser ikke ustelt ut fordi man ikke har på seg masse "maling" i trynet.

Det er jaggu mange kvinnfolk der ute som ser helt forferdelig ut pga sminke.

Skrevet

hverken kler meg eller steller meg for at andre skal like meg, steller meg for meg selv og at jeg skal føle meg vel, og nå har jeg selvtillit nok til å gå ut av døra uten å måtte sminke meg først - heldigvis...ser de som sminker seg til og med før de skal ut å bade!

Skrevet

fordi jeg er inne i en hvileperiode for huden min, når jeg ikke skal noe spesielt og har muligheten går jeg mest mulig uten sminke og renser huden selvfølgelig, føler den får finere glød av og hvile litt, så 3-4 dager av gangen ser jeg ikke ut da, ifølge deg, men ifølge meg selv er det ingen vits med sminke når huden under ikke ser ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...