Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Noen barn svelger maten ned med drikke i stedet for å tygge den ordentlig. Da må du lære dem at det ikke er sunt for magen. Om barnet smådrikker mye under måltidet, kan det være lurt å droppe drikken til måltidet er ferdig. Drikk alltid vann til mat. mine foreldre hadde idèen at man drakk seg mett- jeg husker som grsomt det var å skulle tvinge i seg en hel middagsposjon uten drikke til.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 WTF? Jeg skrev her i går ang. merkelige innlegg her på DIB/BIM. Dette føyer seg inn i rekken!
Kanutten83 Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Hadde også det slik hjemme da jeg var liten, pappa mente at vi kunne bli mette av å drikke til maten så vi måtte pent spise opp ALL mat før vi fikk smake en dråpe vått... Helt grusomt, man blir jo tørst! Verste var at han og mamma kunne drikke til måltidene, men ikke vi??? Han har heldigvis løsna på det nå så de yngste søstrene mine slapp unna med bare et par år. Her får alltid sønnen min en flaske med vann til måltidene, vann er ikke så spennende så han drikker kun hvis han er tørst:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Øh, hæ??? Man skal altså lære barna å ikke drikke til maten, men man må for guds skyld ikke nekte dem drikke? Er du litt dum, kanskje..?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Var det øverste klippet fra en annen kommentar/annet innlegg? I så fall bør du merke det som et sitat og gjerne linke til det aktuelle innlegget.. Her nekter jeg ikke drikke til maten, men om vi har brus eller saft får datteren min kun et glass, ellers sitter hun og bare drikker, og blir "mett" av det..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Det øverse er sitat fra annet innlegg. Uansett, der er det jo snakk om hvis barnet smådrikker hele tiden.. Men enig i at det er drastisk å nekte for vann under måltid.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Beklager, merkinga av den kopierte teksten falt bort. Dette var et tips i hvordan man skal ha gode rutiner for å få barna til å sitte i ro å spise. Som noen andre hadde kopiert inn i sin tekst. Om jeg er dum? Hva behager? For jeg glemte merkinga da jeg ble provosert? Man blir ikke foresten ikke mett av drikke hvis noen påstår det. Det er direkte ondskapsfullt å tvinge i barn mat uten drikke. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Her er linken til innlegget hvis noen skulle ha interesse. http://www.dinbaby.com/forum/thread/141887577
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Overhodet ikke morsomt. Vil ha meg frabedt å bli kalt dum. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #11 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er 37 og svelger fortsatt maten ned med drikke.... Spiser da greitt forde jeg da og drikker meg ikke mett..... Om jeg ikke hadde drukket minst en halvliter vann tl middag hadde jeg neppe klart å svalge det ned... Samme med brødmat egentlig. Man blir tørst og det er forskjell på spytproduksjonen hos folk! Skikkelig UTING å ikke servere rikelig med drkke til mat! Men er enig i at det gjerne kan være vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå