Gå til innhold

Noen som har tips mot urolige/ kribete ben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg blir sprø av å ikke få sove... Må opp og rusle en halvtime/time hver natt for å få sove litt til.

Mener noen har nevnt magnesium. Eller var det kalsium??

Tips tas imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt magnesium før, og det skal visst helst tas sammen med kalsium for å få best mulig effekt, men denne gangen fant jeg ut at det som funker for meg er støttestrømper. Ulekkert og vondt å ta på med stor mage, men du verden - netter uten maur i beina er vidunderlig! Kjøpte ordentlig tilpassede strømper hos bandagist (de målte og styrte) og det er noe helt annet enn sånne "flight socks" som jeg har prøvd tidligere...

Lykke til, håper du finner noe som hjelper.

Skrevet

jeg har "sliti" med rastløsebein i noen år alt.(Har den syndromen). det eneste som hjelper meg er og få sambo til og masere beina mine litt..

Skrevet

Bruker allerede støttestrømper mot hovne ben. Ganske usexy ja :-) Men funker altså dårlig her mot maurinvasjon...

Men flott at det hjalp deg da!!

Skrevet

Trist:( Magnesium/kalsium i kombinasjon er verdt et forsøk da!

Skrevet

Magnesium som tilskudd skal hjelpe, men det eneste som hjalp på meg var å knyte ulltråd rundt anklene. Tro det eller ei. Men det har noe med ulla og kapilærene eller noe å gjøre... Verdt et forsøk for deg og. Som sagt - jeg trudde egentlig ikke på det, men hjalp som bare det her:) Men det MÅ være 100% ull..

Skrevet

Har nå gått til innkjøp av Magnesium. Dama på apoteket sa det skulle være effektivt, så jeg krysser fingrene.

Har hørt om ulltråd-rådet. Høres jo veldig spesielt ut, men absolutt verdt et forsøk! Er jo ikke spesielt lekker med støttestrømper uansett mener jeg, så litt garn rundt ankelen pynter jo bare opp :-)

Skrevet

Ikke le (det gjorde mamma), men jeg prøvde det etter en kveld hvor jeg pga forfengelighet hadde gått uten støttestrømper og var sykt plaget av kribling. Jeg syntes det hjalp med ulltråd, jeg, men mamma holdt på å flire feil på seg da jeg dukket opp på kjøkkenet i pysj og med rød ulltråd viftende rundt anklene...

Skrevet

Er jo ingen som ser du har ulltråden der da, har jo sokker på om dagen i hvertfall. Jeg fant ut at den som ler sist ler best, for jeg ble kvitt plalgene mine jeg, og jeg hadde veldig urolige bein... lykke til alle sammen:) Og husk - Det enkle er ofte det beste,,

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Magnesium hjelper meg i alle fall :)

Skrevet

Jeg har vært søvløs i flere uker pga av verk i beina.Og så begynte jeg å gå med slipperser inne. I tillegg prøver jeg meg frem med varmt dysj rett før jeg legger meg. Masserer undersiden av føttene med vannstrålen. Viss dette ikke hjelper setter jeg bena nedi en bøte med kaldt vatn. dette hjelper meg iallefall og jeg har prøvd alt annet:magnesium, e-vitamin, ulltråd, støttestrømper osv

Skrevet

må legge til at jeg tror innesko hjelper er at føttene ikke får ën trykkavlastning..

Skrevet

Jeg kjøpte Nycoplus aktiv som består av magnesium, kalsium og krom, har brukt det i ca 3 uker nå. I tillegg sitter jeg med bena i ISKALDT vann 20 minutters tid før jeg legger meg, etterpå smører jeg bena og leggene med peppermyntegel fra Body Shop. Også har jeg et innpakket såpestykke i fotenden av senga - hehe:) Syns det har blitt bedre med kriblinga etter at jeg begynte med dette.

Uansett, lykke til. Urolige ben er GRUSOMT!!

Skrevet

For min del så hjalp verken kalsium og magnesiumtilskudd eller rød ulltråd. Jeg gikk også til akupunktur hver uke og brukte støttestrømper hver dag, uten at det ble bedre. Prøvde alle andre kjerringråd også, uten resultat. Denne gangen drikker jeg mye vann og tar mer kalsium og magnesium enn sist og er ikke så plaget som før, vet ikke om det er pga dette. Merker at det kribler mer når jeg har gått mye en dag.

Skrevet

For meg har akupunktur hjulpet veldig! Anbefaler det :-)

Skrevet

hvor ofte tar du akupunktur da, liljamin??

Spurte idag på apoteket jeg, om det fantes noe som kunne hjelpe.

Der svarte dama paraset.... synes det hørtes helt merkelig ut...også en gele, men den var ikke egnet for gravide...

Jeg har heldigvis en gele fra Avent, som har en kjølende effekt... det hjelper meg noen ganger iallfall... Tror ikke den er i salg lenger, fant den ikke på avent sine produktsider..Mulig noen andre kjenner til den??

Magnesium, må man på helsekost da? Får høre der neste gang jeg er på senteret.

Skrevet

Nå har jeg testet magnesium noen netter. Fungerer supert!!!! Har kjøpt på apotek. Tar en tablett et par timer før sengetid. Har litt kribling i bena fortsatt når jeg er oppe på do om natta, men ikke verre enn at jeg klarer å sovne igjen :-) (bank i bordet...) Håper den gode nattesøvnen fortsetter.

Skrevet

jeg hadde også skikkelig urolige ben, rød ulltråd gjorde susen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...