Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 I går våknet jeg med migrene og måtte bare bli liggende i sengen. Som "alle" vet, så må man ha det mørkt og lydløst som mulig ellers kaster man opp og har sinnsyke smerter. Uansett, jeg ble liggende litt utover dagen før jeg endelig kom meg. VI har svigermor på besøk og hun, mannen min og sønnen vår var ute på tur mens jeg lå. Senere i går kveld hørte jeg svigermor i telefonen si at hun, mannen min og sønnen vår var på langtur, mens jeg lå i sengen pga. jeg hadde visst litt hodeverk! Jeg kjente jeg ble utrolig provosert og lei meg. Det er et hav av forskjell mellom litt hodeverk og migrene! Hun fikk meg bare til å høres lat ut. Jeg burde sikkert bare glemme det, men det irriterer meg at jeg blir fremstilt som lat, noe jeg absolutt ikke er. Hadde dere reagert?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 HAdde vel gitt beskjed om at der er stor forskjell på hodeverk og migrene,eventuelt gitt henne et ark med forklaring på hva migrene er, og sagt at hun godt kan spare seg forsøket på å få deg til å høres lat ut.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Ja, det hadde jeg reagert på. Jeg prøver å få svigermor til å forstå at bekkenet mitt er så ødelagt at banale ting som å ta ut av oppvaskmaskinen gjør møkkvondt! Men hun avfeier det med at det er sånt som skjer når man er gravid....(eller så er det fordi den late sønnen hennes ikke løfta en finger når jeg hadde bekkenløsning, og måtte gjøre alt selv)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Kanksje svigermoren din er usikker på om du vil dele diagnosene dine med hele resten av verden og sa hodeverk for å skåne deg? Jeg har ikke migrene, men har man sterk nok hodepine kan det faktisk kreve å ligge noen timer i senga allikevel. Jeg forstår ikke hvorfor å skulle ligge i senga med hodepine som ikke skyldes migrene skulle få deg til å høres lat ut?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Det ER irriterende når andre kommenterer på den måten. Jeg sleit med migrene i puberteten, og hadde en venninne som påstod at hvis jeg bare sluttet med smertestillende så ville jeg "venne meg til" smertene, så kunne jeg være med å finne på noe gøy med henne. For hun tok aldri tabletter når hun hadde litt vondt i hodet. Nå for tiden sliter jeg skikkelig med ryggen. Var sykemeldt en stund, og det er IKKE typisk meg å droppe jobben for sykdom. Jeg jobber gjennom influensa og bihulebetennnelse rett som det er. Og samboern min liker å si at jeg har "litt" vondt i ryggen. Det er akkurat som du sier; man føler seg omtalt som lat og tiltaksløs. Jeg har sagt til ham hvordan det føles, og han sier at han ikke mente det på den måten. Han er bare veldig ubevisst på hvordan han uttaler seg. Det kan være det gjelder din svigermor også. Men det er utrolig urettferdig allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå