Gå til innhold

Noen her som har giftet seg utenlands?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og samboer vurderer å gifte oss i utlandet. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem. Landet vi skal gifte oss i har ikke sjømanskirke eller ambaseden har ikke vigselsrett. Er det noen mulighet å få det til likevel? Noen som har gjort dette før? Hvordan går en evt frem?

Grunnen til at vi har valgt et slik "vanskelig" land er at vi skal på ferie her og vi skal gjøre det i all hemmelighet når vi først er på ferie der:-)

Håper noen kan svare meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??????????????

Skrevet

Jeg klipper og limer:

*

Vigsel for utenlandsk myndighet

Det er også mulig å gifte seg for utenlandsk myndighet, da etter vedkommende lands lover og regler. Mange land krever at det fremlegges prøvingsattest utstedet av folkeregisteret. For mer informasjon om dette må dere kontakte vedkommende lands ambassade. Ikke alle ekteskap inngått for utenlandsk myndighet blir automatisk anerkjent av norske myndigheter. De som gifter seg i utlandet må selv melde fra til folkeregisteret og vise fram vigselsattest eller bevis for at hun eller han har inngått ekteskapet. Dersom folkeregisteret finner ekteskapet gyldig, blir ekteskapet registrert. Finner derimot folkeregisteret at ekteskapet ikke er gyldig etter norsk lov, vil ekteskapet ikke bli registrert i folkeregisteret. Det anbefales at man får avklart dette i god tid før vigsel er planlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...