tonjeeline Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 .. men må bare spørre! Hvordan er det vanlig å gjøre det med seng, soving, barnerom etc. Når den er nyfødte sover de jo inne på vårt rom. Men der er det ikke plass til den sengen vi kjøpte i dag, http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=324408&b_kid=237840. Er det da vanlig å kjøpe en seng til som står inne hos oss? Når flytter man den lille inn på eget rom? Kommer vi i det hele tatt til i bruke denne sprinkelsengen før etter lang tid? På dagen kan den jo sove i baggen i stuen eller noe. Aldri gjort dette før så takknemmlig for litt råd og tips! Fikk forresten kjøpt vogn i dag også, en City Cross med City Bag i fargen Celebration Creme. Den var sååååå fin, og gleder meg til å få den i hus i løpet av sommeren!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 ingen sp mål er dumme;) var jeg deg ville jeg kjøpt en billig grindseng...ikea har til under 500 kr tror jg:)eller brukt på finn.no.....men NY madrass, som du kan ha på soverommet deres inntil babyen skal på eget rom...på stuen blir vår baby å ligge i vippestol/sofa om en annen... eller i noens armer hehehe:) ihvertfall helt i starten før den begynner å bevege seg slik at den kan falle ned....eller bagen som du sier... veldig individulet når en velger å flytte de på eget rom....med første mann var han rundt 6-8 mnd....men da var jeg sluttet å amme pluss at vi bodde i en knøtliten kjeller leilighet og han lå da 1 meter i fra vårt rom omtrent.. så vi hørte ham godt om natten....så alt kommer an på situasjonen din og "hvilke" baby du får om jeg kan si det sånn hehe:) men vet du alt det der kommer nok helt naturlig til deg når tiden kommer og du ser hva som funker best for dere og barnet deres:)så lenge det føles rett for deg/dere så er det det som er rett for DERE:) vognen din er kjempe fiiin!;)har valgt mountain buggy vi:)litt rotete innlegg men det var da noe?hehe:)
Mamma`N Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 vi hadde ikke plass til seng på vårt soverom med førstemann. han fikk da sprikelseng på eget rom fra natt1...hadde egen GOD ammestol inne på romet hans og dette fungerte kjempe bra. det samme blir vi å gjøre denne gangen også Lykke til:)
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Hei, jeg hadde en sånn kurv inne i stuen og på soveromme vårt om natten fram til guttungen var ca 6-7 mnd da flyttet han inn på romme sitt i grinsenga.. men synntes at den kurven jeg hadde utenom var genial. så kommer til og kjøpe sånn denne gangen også her er ett eks på kurv som jeg hadde: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21913245
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Det er anbefalt at babyen sover inne på foreldrenes soverom ihvertfall det første halvåret, dette pga forebygging av krybbedød (det er trygt for babyen å høre foreldrenes pust/ sovelyder). Mange har babyen inne hos seg hele det første leveåret, oss selv inkludert (praktisk i forhold til amming, nattevåk osv- slippe å fly inn og ut av soverommet hele tida). SÅ hvis jeg var dere, ville jeg undersøkt om det var mulig å kanskje bytte senga til en sprinkelseng som var litt mindre- eller er det overhodet ikke plass til en sprinkelseng der inne? Uansett sover gjerne babyen i en kurv, vugge eller vognbag de første 3-4 månedene; vi brukte f.eks mykbagen som fulgte m vogna som soveplass om natten den første tiden (satt den oppi senga vår, sånn at det bare var å strekke ut armen for å stappe smokk osv)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 og godt vognvalg forresten; City Crossen er kjempegod=) =)
tonjeeline Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2010 Takk for svar, fantastisk nyttig dette forumet! Nå har jeg målt litt, og tror at det blir greit med plass til sengen inne hos oss, så da er alt i orden... Da er det bare å fortsette innkjøpene/lånerundene. Seng og vogn og barnesete i boks, en hel drøss igjen sikkert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå